nutki

nutki

piątek, 20 grudnia 2013

"Bazylia wszędzie pachnie tak samo"

 




Wiersz, się nie klei, coś tam nie wyszło,
wieczór zakwasza czerwone wino,
na oknie gwiazda w jesiennych pryszczach,
przymierza puszek który dziś spłynął,

motywem śnieżno - białej sukienki
z kwiatowym wzorem, jak z porcelany.
Nosem na szybie, morzem kolendry
mknę do zielonych łąk „bazyliany”,

gdzie noc, nie wstydzi się skurczów serca,
pod naszą gwiazdą jest tak intymnie
i tylko ciebie znów przy mnie nie ma,
kiedy plejady tańczą szczęśliwe.

Niebieskie kwiaty, jak pocałunki
pachną bazylią i świeżą miętą,
noc mruży oczy, kiedy w zaułkach
kołysze rytmem pieśń, pod tawerną.

Powiało chłodem, wtulona w cienie
szukam bezwiednie kochanych ramion,
lecz ciebie nie ma nawet w marzeniach,
tylko bazylia pachnie tak samo.

 
Zanim spełniony, jak wielki bursztyn,
księżyc ozdobi warkocz komecie,
kabała rajski obraz zaprószy,
snem śnieżno-białym na parapecie.

I tylko ciebie, znów przy mnie nie ma,
bazylia pachnie wszędzie tak samo.
Od ciebie do mnie, wietrzny poemat
i okno śniegiem, dziś zasypane. 

aranek


4 komentarze:

  1. Pięknie Teresko! Kapitalna robota. I ta interaktywny obrazek, super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło Arku, że wpadłeś i ogromnie się cieszę, że się Tobie podoba:)

      Usuń
  2. Co Ja mam tu napisać jestem jak zawsze zachwycona Twoimi wierszami
    i ta ilustracja do tego świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawda, że fajny obrazek? Lubię takie interaktywne i lubię jak prószy śnieg:) Dziękuję Bożenko za odwiedziny:)

    OdpowiedzUsuń