nutki

nutki

niedziela, 9 marca 2014

" Para ( frazy ) "




Życie przegląda się w poezji, tak jak w lustrze.
Szczególnie wiosną, gdy przyroda jeszcze naga,
kiedy zapina w złote włosy na poduszce,
słoneczne pszczoły w rozbudzonych aromatach.

Rozanielone, rozkoszuje się urodą,
w odbiciu lustra zapisuje złote myśli,
zamysłem szczęścia rozszwargocze ponad głową,
rozkocha w sobie, zanim pora się uściśli.

Razem bajdurzą, wywołują kosa z lasu
i przyspieszają, zew natury do spełnienia -

więc, nie poeci czynią tyle ambarasu?

Zmyślając słowa, tam gdzie jeszcze znaczeń nie ma -
udając miłość i fałszując kształt obrazu ?

To …może życie jest - poezji parafrazą?


2 komentarze:

  1. Choć ja wcale
    nie poetą,
    u mnie wiele
    nie tak, nie to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie bywa czasem wiosną,
      ciekawe skojarzenia rosną.
      Z tej ciekawości nie wyrosłam
      jak długo życia i jak wiosna.

      Dobranoc Jan Toni:)

      Usuń