nutki

nutki

czwartek, 6 marca 2014

"Gdy rozum usypia "

Tatyana Markovstev

Niebo chmurami się okryło,
noc nieprzyjaznym łapie dreszczem
w splątanej głowie szumi wino,
jak morze marne pełne nieszczęść.

Wyłącz te gwiazdy- rażą blaskiem
a księżyc robi głupią minę,
nagle znalazłam się w potrzasku,
zegar na piątej się zatrzymał.

Na piątej lampce stanął wryty
i wskazówkami tarczę drapie,
zmęczona jęczy zdarta płyta,
szeleszczą sterty fotografii.

Wiersze nabrały wina w usta,
umorusane jagodami,
straszą banałem zioną pustką
a księżyc pęka, jak dynamit,

rozrzuca iskry, sennym kurzem
okrywa słowa uskrzydlone
w rozlanych fusach jutro wróżę,
a diabeł nakrył myśl ogonem.

W ostatniej kropli brzęczyk złoty,
jak hipnotyzer nad powieką,
odpływa w sen kalejdoskopem,
zwinięta w kłębek myśl Seneki.


Przez cier­nie do gwiazd. Per as­pe­ra ad as­tra. (łac.)
Seneca Młodszy
  
Błądzić jest rzeczą ludzką. Errare humanum est
Seneca Starszy

10 komentarzy:

  1. Trudno napisać
    komentarz,
    poraża mnie ta
    puenta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pragnę jednak coś uściślić,
      wczoraj pogubiłam myśli.

      Dziękuję:)

      Usuń
    2. Ja znalazłem
      ich coś trochę,
      a więc piszę
      to coś płoche.

      Usuń
    3. Połapałam, kilka świeżych,
      a znaleźne się należy ? :)))

      Usuń
  2. Powalający głębią, cudnymi metaforami - pięknie piszesz Tereniu, zawsze to mówię, ale ten wiersz, jest prawdziwą perłą.
    Miłego dnia Ci życzę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, zawsze kiedy czytam Twoje dobre słowa, jest mi cieplej na duszy, nawet kiedy skłębione chmury wiszą nad głową:))
      Pisanie to jest kawałek mnie i sposób na bezsenne noce - cieszę się, że kiedy komuś to przypada do serca - Dziękuję:)
      Życzę Tobie słoneczka na cały dzień i pięknego srebrzystego w nocy:))

      Usuń
  3. Tereniu ten wiersz, jest najlepszą Twoją wizytówką. Wróciłam, żeby jeszcze poczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dla mnie wielki zaszczyt Basiu że przypomniałaś wieczorkiem i pięknie dziękuję za to i za każde słowo którym mnie obdarowujesz - bardzo je wysoko cenię:)

      Usuń
  4. Znów mnie tu przywiało przed snem, bo ten wiersz po prostu "siedzi" we mnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrafisz Basiu przywracać wiarę i serdeczny uśmiech:)
      Dziękuję:) Spokojnej Nocy:)

      Usuń