nutki

nutki

poniedziałek, 24 marca 2014

"Na sen"

Śpiąca, Dziewczyna, Woda, Kwiaty, Drzewa 

 Nim  noc kobierce swe rozpostrze,
ucichną szepty i szelesty,
na kocich łapach sen niewczesny
otuli błogą łagodnością,

zanim  potokiem zdarzeń przeszłych,
odpłyną  żagle w sen mirażem,
niezaproszeni adwersarze,
próbują wtargnąć w kruche zmierzchy.
 

Zaczarowane nietoperze,
gaszą promyki  zwołując ćmy,
cienie na ścianach  składają sny,
w zmiennych figurach jak tancerze.

Wirują  kwiaty podeptane,
smutno szeleszczą, martwe liście,
słowa bolesne i bezmyślne
i wiersze dawno zapomniane.

Spłoszone „tak”, pochopne „nie”,
pożółkłe listy niewysłane,
plamy tak ciemne jak atrament,
i łzy stroskane płaczących wierzb.

I chociaż trefną los grał kartą,
bo białą laską wiódł jak ślepiec,
 teraz, już tylko będzie lepiej
i mimo wszystko zawsze warto...





8 komentarzy:

  1. A ja plączę się
    zamiast spać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za oknem deszczyk sennie pluszcze,
      puszczyk przeleciał - głośno ziewał,
      policz b(aranki) może uśniesz,
      jak nie, to może coś zaśpiewać...:)

      Dobranoc:)))

      Usuń
    2. Kiedy pogoda
      za oknem brzydnie,
      to ja wysypiam
      się dość solidnie.

      Usuń
    3. Ja spałam tylko trzy godziny,
      jednak nie robię burej miny -

      kawka za oknem suszy pióra
      a mnie się grzeje klawiatura.

      więc jeszcze jedną kawkę z pianką
      wypiję z kawką - koleżanką.

      Usuń
  2. Tereniu wzruszyłaś mnie do łez, tak piękny, ciepły w wymowie wiersz.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Basiu:) Nie mogłam dzisiaj spać więc postanowiłam uśpić inne niespokojne dusze - Ja tez Cię Pozdrawiam:)
      Dobrego dnia:)

      Usuń
  3. Sen powinien być ukojeniem duszy
    lecz nieraz zmartwienia i kłopoty wdzieraja się zbyt ostro w mózg i nie pozwalają zasnać
    pozdrawiam cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na spanie trochę szkoda mi życia
      no i mam słabość do księżyca.

      Dziękuję Bożenko - masz racje z tym ukojeniem, ale mnie sen jakoś omija dużą chmurą:)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń