nutki

nutki

środa, 12 marca 2014

" Nie zawsze będzie słońce"


Słońce, tej wiosny łzawi oczy,
haniebną fikcją porażone,
jeszcze ogląda się na Olimp,
na porzucone czcze symbole,

jak słowa Citius, Altius, Fortius *
w mrocznej ciemności śpią struchlałe.
A godność drży na wysypisku,
za krótka - jak na ludzką miarę!

Słońce z dnia, na dzień, też bezdomne,
ukradkiem kąpie się w kałużach,
tonącym mrówkom się przygląda,
władczo drepczącym  po absurdach.

W splamionym płaszczu heliosfery,
na wyświechtanej tolerancji,
coraz jaśniejsze...
Zmienia w niebyt,
co już zepsuli ignoranci.

Z góry, wyraźniej w pełnym blasku,
widać pozory tego świata.
po co przyświecać hańbie, kłamstwu -

„to się pod dywan pozamiata”!

Świat zmienia maski hipokryzji,
opity grzechem zaniechania,
wyciąga ręce –
mało! (krzyczy)
choć ledwo się, na nogach słania!

Wiosenne słońce kłuje w oczy,
tych, którym życie jest atrapą -
darmo pokrywa pyłem złotym,
skrzydła tęskniącym za Itaką.



*Citius - Altius – Fortius” - szybciej, wyżej, celniej - dewiza olimpiady.


5 komentarzy:

  1. Nie wszystkim wiosna tego roku niesie radość.Zawsze znajdą się tacy, którzy głupotą, zachłannością, wiarą w bezkarność depczą ludzkie życie, ale ja wierzę, że wcześniej, czy później rachunki zostaną wyrównane.
    Piękny wiersz Tereniu, aktualny, smutna refleksja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Basiu:) Na świecie dzieje się tyle zła, a ludzie zachowują się tak, jak by życie dostali na zawsze. U mnie dzisiaj szczególnie piękny dzień , ale gdzieś tam w podświadomości ciernie. Szkoda, ze to słońce niby dla wszystkich ale łzawi...
      Słonecznego, uśmiechniętego dnia Basiu:)

      Usuń
  2. A ja mam
    nadzieję,
    że ono
    mnie grzeje.

    OdpowiedzUsuń