nutki

nutki

wtorek, 14 stycznia 2014

"Wiano"

 













 Otuliłaś  Mamo,
szalem haftowanym
najcudniejszym wzorem-
twą serdeczną myślą.

Ozdobiłaś strojem
złotem przetykanym,
niecodziennym krojem-
troską o mą przyszłość.

Diamentowym blaskiem,
Twoich łez matczynych,
wzbogaciłaś  posag
o krocie nieziemskie.

 Sypnęłaś do kufra
garść wspomnień jedynych,
smak twych pocałunków
i skrzydła anielskie.

Twoje Mamo dary,
hojne i wspaniałe,
towarzyszą  teraz
wzbogacając duszę.

To wiano wystarczy
mi na życie całe,
tylko jeszcze teraz
pomnożyć je muszę.






4 komentarze:

  1. Tereniu wiersz tak wzruszający, że czytając - tak, ja słuchając piosenki wyżej - ma się dreszcze.
    Włożyłaś w ten wiersz słowa, które każda/y z nas chciałby powiedzieć Tej, która była, jest i na zawsze zostanie w sercu, w pamięci, w najcieplejszych wspomnieniach, dla której wdzięczność nigdy nie zostanie spłacona, a wiano jest nieocenione.
    Przepiękny wiersz:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Basiu, moja wierna czytelniczko:) Wiersz ma kilka lat i został napisany kiedy przeżywałam smutne rozstanie z mamą. Teraz kiedy czasem mam gorsze dni albo chwile różnych życiowych rozterek, jest dla mnie przypomnieniem tego wszystkiego co było dobre i cieple i bezwarunkowe .To wspomnienie jest balsamem dla mojej duszy, oparciem i drogowskazem:)
    Dziękuję Basiu :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzruszający i piękny wiersz Teresko. :)
    Obyś miała jak najmniej "gorszych dni". Pozdrówka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Arku, za to wspaniałe życzenie:)
    Pozdrawiam również:)

    OdpowiedzUsuń