nutki

nutki

sobota, 11 stycznia 2014

" Na placek"





Na Barbórkę 🌹 ( Basi Deckert )

Siądź Basiu w Arankowie i odetchnij sobie!
Upiekę Ci placuszek, przyrzekam ja Tobie.
Choć wisienki mrożone - zapachną jak latem
Wtenczas, pszczółki natchnione miodnym aromatem,
spijały słodki nektar wielkimi haustami,
złoto-gęsząc się w mojej, wiśniowej kwiaciarni.
Słoneczko, tak złociło...oci...ło i piekło...
Śpiewały ptaszęta... ta … Ciasto się przypiekło!!!
Nic to, moja Basieńko - mam swoje sposoby,
wnet uwinę się snadnie, placek będzie nowy!
Porzuć gościu swe troski i wiersze poczytaj,
wprawdzie nie "Kochanowska", ale pachnie lipa

Wszystkich miłych gości co przybyli pospołu,
na wisienki pod lipą zapraszam do stołu.

SMACZNEGO :)



3 komentarze:

  1. (Odzyskałam w poczcie Basi komentarz)

    Wcależ ci to nie lipa, a wyborny placek!
    Zaraz wbiję weń zęby i niech nawet stracę
    jedynkę, dwójkę, trójkę - bo mam podejrzenie,
    że w wiśniach jeszcze pestki twarde, jak kamienie.

    To anioł Cię podkusił, żebyś go upiekła!
    A mnie nań ślinka leci, spieniona /jak wściekła/
    wiec niech co chce się dzieje - nim tu ktoś zawita
    wepchnę cały, pochłonę cisto smakowite.

    I niech się innym gościom z chętki skręcą kiszki
    - nie zostawię okruszka, choćby i dla myszki...
    A, że było pod lipą ciasto do "arbaty"
    potwierdzi ci Grusz-Elu mój uśmiech szczerbaty :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Placuszek jest( ten trzeci )bo dwa się spaliły,
      pachnie nawet powabnie i w smaku też miły.
      Może jak kto tu przysiądzie i wiersze poczyta,
      westchnie ...pachną wisienkami, a miał być LIPA:))

      O dentystę się nie martw mam swe znajomości
      facet zrobi wszystko dla kilku łakoci
      ząbki jak perełki wnet ci zrobi z finezją
      jego "gębowe" szczęki to dopiero poezja! :))))
      /Teresa/

      Usuń
    2. /Basia/

      Trzeciego dawno nie ma - wcięłam go dziś rano,
      więc gość może powzdychać, że jemu nie dane
      spróbować było placka, pod lipą, z wiśniami;
      a ząbki - szlag je trafił - będą perełkami... :)))

      Usuń