nutki

nutki

wtorek, 1 kwietnia 2014

"Uciekające obrazki"


Autorka Obrazu: Joanna Sierko Filipowska




( z okna samochodu)

Raniutko, tak nieśpieszno,
muzyk trącał klawisze,
rzesze młodych listeczków,
drżały w  zbudzonej ciszy

sennej łąki zielonej,
jeszcze takiej niewinnej,
otulonej welonem,
rozespanej dziecinnie.

Rozsypały się w trawie
roje żółtych koszyczków,
urządziły zabawę,
śniegiem białych zawilców.

Pośród nich dumnie chodził,
biało czarny jegomość,
jak po sumie dobrodziej
i klekotał wiadomość,

że boćkowa  niebawem
będzie miała pisklęta -
tę dostojną paradę,
odbierały  panienki

Z rozwianymi włosami,
młode wierzby ciekawe -
wietrzyk z nimi się bawił,
a  tam dalej nad stawem,

słońce tuliło wiosnę
i kąpało się w wodzie,
z  kiełkującym  zarostem,
jak królewski czarodziej.

Tuż nad drogą baldachim,
ażurowej zieleni,
płynął razem z drzewami,
rozmarzonym  półcieniem.



6 komentarzy:

  1. U mnie różowo zakwitły "rajskie jabłonie".

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach tak pięknie się robi na świecie, a ja czasami się dziwię, że wciąż od nowa , każdej kolejnej wiosny wpadam w taki zachwyt jak bym widziała pierwszy raz - to nieuleczalne:) Miłego wieczoru Jan Toni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tak lubię te rozkwity łąki zieleniny klekot bocka
    wiatru powiew i te paki tulipanów
    oj lubię tę wiosnę najbardziej ze wszystkich pór roku:)
    pozdrawiam Tereniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To witaj w klubie Bożenko:) Gdyby tak kosmici wpadli do nas wiosną to już się nie wyniosą - na pewno nie - napisałam kiedyś o tym wiersz, a może już są nas - czasem mi się tak wydaje, szczególnie, jak oglądam TV:))) Boćka wczoraj widziałam jak robił przegląd inwentarza i coś klekotał że mu się nie zgadza o parę żab:))) Buziaczki :)

      Usuń
  4. Takie miłe dla oka obrazki namalowałaś Tereniu - typowo polskie:))
    A u mnie wczoraj bociek klekotał na cały dziób, w środku miasta, w gnieździe na kominie:) Mój mąż powiedział, że pewnie Polak-bociek i mogłam z nim pogadać:))) Co drugi bociek, to Polak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. " na cały dziób" ? To na pewno Polak hi hi :)) Wiesz jest taka wróżba, ze pierwszego boćka najlepiej zobaczyć w locie, to zapowiada rok pełen uniesień, a na gnieździe, to sobie w swoim gniazdku spokojnie roczek przekimasz , a ja mojego spotkałam przy pracy - nic nowego :)))

      Usuń