nutki

nutki

sobota, 5 kwietnia 2014

" W pułapce"





„Ja”-  jestem centrum wszechświata.
Myśl jak barwna nić na płótnie
przeplata inne.  Podstępnie
układa znane schematy.

„Ja” - przywiązuję najwyższą wagę
do nietrwałego zjawiska
własnego ciała, umysłu...
Otwiera wolno pułapkę

egoizmu i ciasnego
więzienia pragnień i myśli.
Nie otworzy się na innych
obnosząc siebie samego.

Efemeryczne chciwe  „Ja”.
Maleńkie w czasoprzestrzeni,
wielkie w łakomym myśleniu,
w rozdętym ego, pazernych snach.

„Ja”  nie jest samo na Ziemi.


(aranek)


4 komentarze:

  1. Prawda jest wszystka,
    że ja... modliszka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy człowiek nosi w sobie modliszkę, tylko jedni mają takie malutkie wychudzone, wręcz nieśmiałe, a inni dorodne wypasione - ja swojej nie dokarmiam:)
      Miłej niedzieli Jan Toni:)

      Usuń
  2. Tereniu tyle mądrych słów. JA jest dotkliwą pułapką, którą boleśnie odczuje egoista wcześniej, czy później. Nic nie da się nadrobić, każdy dostanie to, co dał.
    Pozdrawiam Cię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami wydaje mi się Basiu, że egoistom żyje się wygodniej i bardziej komfortowo pod wieloma względami, ale z nimi żyć to już inna bajka wcale nie kolorowa:) Obyś miała rację.
      Pozdrawiam Basiu:)

      Usuń