nutki

nutki

niedziela, 6 kwietnia 2014

Bez cienia



 
https://fajnepodroze.pl/slonce-ciekawostki/


Bez cienia

Może po tamtej stronie nieba,
cisza jest błogim ukojeniem,
myśli oplata czysta przędza,
serca na dłoni, jak promienie.

Grzech, nie zaplata się w warkocze,
przyjaźń w źródlanej toni błyszczy,
a prawda patrzy prosto w oczy,
w trawie mysz polna tylko piszczy.

Lustra są jasne, skrzydła czułe
i wiele znaczeń bez znaczenia,
słowo nie zrani, nie ukłuje,
miłość nie chowa w kruchych cieniach.

Więdną zawiści i podstępy
opatulone w mgieł zasłony,
czas mknie swobodnie, bez pokrętnych
ścieżek w ogrodach jabłoniowych.

Może po tamtej stronie - niebo
oparte na solidnych stropach
i nie potrzebne słowo przebacz,
a zamiast chleba - słowo kocham.


(aranek)





8 komentarzy:

  1. Pięknie napisany, smutny wiersz wyrażający niewiarę w dobro tu, na ziemi. Tam, po drugiej stronie najpewniej jest, jak w Twoich strofach, ale życie trwa i trzeba z niego czerpać to, co cieszy tu i teraz.

    U mnie słońce jeszcze nie zdecydowało się wychylić zza chmur, ale mam nadzieję na dobry dzień, czego i Tobie z serca życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, jak zaglądam tutaj i Ciebie widzę to zawsze się ciepło uśmiecham, a dzisiaj jest u mnie słońce i ciepło - byłam na cmentarzu a tam rosną stare drzewa i mnóstwo ptaków gniazduje.
      Miałam gratisowy koncert i to na najwyższym poziomie - duchowa uczta i wbrew pozorom, zawsze wracam stamtąd wyciszona i spokojniejsza :) Ja Tobie Basiu także życzę miłego dnia- posyłam moje słoneczko i bardzo dziękuję:)

      Usuń
  2. Ukradłam Ci ten wiersz, jest na fb:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No masz! Nie byłam jeszcze na fb Sroczko :)))Toś pospiskowała, ale miło:)))

      Usuń
  3. Tak, dobrze byłoby w tym pokładać nadzieję Teresko, dobrze byłoby gdyby tak właśnie sprawy się miały, ale ja nie wiem. :(

    Wiersz piękny, wzruszający i mądry.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło Arku, że wpadłeś do Arankowa:) Sprawiłeś mi ogromną przyjemność. Ja pokładam nadzieję - Wiesz, mam tam swojego motyla, chociaż tak niewiele trzeba żeby to wszystko o czym piszę w wierszu mieć tutaj na Ziemi .
      To tylko ociupina dobrej ludzkiej woli i świat mógłby być niemal rajem;) Chyba się zagalopowałam - dziękuję Arku i Pozdrawiam Cię Arku serdecznie:)

      Usuń
  4. nikt nie wie co jest po drugiej stronie nieba
    lecz wierzymy,że tam sie spotkamy z tymi , których juz nie ma na ziemi
    pozdrawiam Tereniu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Bożenko - miło Cię widzieć:) Te moje skromne życzenia i marzenia są takim alternatywnym szukaniem bezpiecznych i przyjaznych przestrzeni, których wcale nie potrzeba szukać tak daleko... A niebo?
    Każdy ma takie, jakie dla niego najodpowiedniejsze - w moim jest całkiem zwyczajnie i spokojnie ... no bez przesady - Na pewno:)))) tak sadzę... chyba tak... no i jest święty spokój:)
    Dobranoc Bożenko:)

    OdpowiedzUsuń