nutki

nutki

czwartek, 3 kwietnia 2014

"Zielony uśmiech"




„Szczęście? -
to co dzień dostać jeden uśmiech
i zwrócić jeden wiersz.”
/Władysław Broniewski/


 

 

Zielony uśmiech dla poety:)

Poeta napisał wiersz o szczęściu,
Zmalował miłość na szmaragdowo,
czytałam wieczorem, przed zaśnięciem -
budzę się rankiem z zieloną głową.

Patrzę do lustra...  coraz zieleńsza!
Włosy zmieniły się w wodorosty,
Cera? Mój Boże ! Od mchu ciemniejsza,
w  zielonych oczach kwitną zarosty -

w kiszeni  trencza rechocze żaba
(nawet nie pytaj w jakim kolorze),
abażur, dywan, szara kanapa,
ściany i sufit  i  biały orzeł

z obrazu stryja, zatoczył koło
nad  moją głową:

- To nic śmiesznego!
- Czy ja papuga  jestem, czy gołąb?

- Możesz tak zostać, 
popatrz kolego - mój nowy imidż!
To sprawka wiersza!

Czytając wczoraj  na dobranoc,
usnęłam (czując się ciut zieleńsza),
przez sen, nie przeszło, co będzie rano.

Mogę pozostać w wiosny zarostach,
niech mi zakwitną jeszcze kaczeńce,
lecz nie możliwe,  żebym zazdrosna
była, o Broniewskiego  wiersze?

A skąd rumieńce?
Nie wiem, nie wiem …
Zielono dzisiaj, szmaragdowo,
motyl  przeleciał nad moją głową …

Zielony ? A jak! No tak.


10 komentarzy:

  1. i zielono mi i radośnie jak ten Twój wiersz przeczytałam o wiośnie
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka właśnie powinna być reakcja - śmiech i radość - po to jest wiosna Bożenko, żeby się cieszyć żartować:))

      Usuń
  2. Tereniu świetna odpowiedź na wiersz Broniewskiego:) On o miłości i zielonych oczach, a Ty cała w zielonościach - bardzo ładny wiersz, z odrobiną przekory :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, bo Władysław i Ildefons to moje kochane chłopaki - lubię sobie z nimi pogadać. Jeden i drugi ma u mnie zasługi. Władzio to mi się przysłużył w szkole i na maturze, a Ildefons no to Wiesz- zapoznał mnie z łysym :)))

      Usuń
    2. i wdzięczność jest dozgonna :))

      Usuń
    3. Nie inaczej ,za takiego amanta :))

      Usuń
  3. Kocham poczucie humoru, bardzo mi się podoba Twój wiersz, świetnie piszesz,pozdrawiam,Yolanda

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja uwielbiam takie miłe niespodzianki od rana - dziękuję że wpadłaś - może śniadanko na trawie ? Mam płatki owsiane i świeże jajka:)))
    Dzisiaj za oknem piękne słonko więc posyłam je także do Ciebie:)
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem, że są takie dni,
    kiedy zielono mi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy w głowie zieleń
      żyje się weselej:)

      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń