nutki

nutki

środa, 30 kwietnia 2014

,„Balan-se, banal-se”



/obraz:Vladimir Volegov/

Przejrzyj się we mnie dziewczyno i koniczynką
światła pomaluj  czuły, nokturnowy  sekret.
Szatan zajęty, bo pełny księżyc się wymknął,
a on jest  w  tobie, w każdej najmniejszej kosteczce.

Kiedy lubieżnie  patrzy z zimnej tafli lustra,
anioły sypią cukier, jak poranną rosę -
nie wstydź się uczuć dziewczyno,  chwila  jest krótka,
jak złudne szczęście, więc wytańcz, wytańcz tęsknotę.

Wieczór plącze się w koronce - cichnie orkiestra...
W ostatnim takcie melodii, deszcz kryształowy -
lśnią rubinowe krople  na czole maestra.

Pozbądź się złudzeń kobieto! Sztuczne klejnoty
zafałszowały świat  ciemnosiwego lustra,
wciąż tańczysz  na  szkle - iluzją kaleczysz  dotyk. 

 

4 komentarze:

  1. Tereniu piękne słowa i przesłanie takie życiowe - wytańcz się dziewczyno, dopóki jesteś młoda, łap szczęście, bo starość obedrze z wszelkich złudzeń.
    Bardzo mi się podoba ten obraz.
    Miłego dnia :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu:) Otaczający nas świat czasem się zdaje jedną wielka iluzją a życie komnatą krzywych luster. kiedy byłam mała dziewczynką straszono mnie że w lustrze siedzi szatan - kiedyś nawet próbowałam go zobaczyć, ale on akurat schował się zupełnie gdzieś indziej:)

      Pozdrawiam Basiu serdecznie i życzę jutro miłego leniuchowania :)

      Usuń
    2. Cześć Teresko, moja mama mawiała dosadniej, nie patrz się tak w lustro bo diabeł ci d... pokaże... :))) Też miałem wtedy wiosen niewiele i jesieni mniej jeszcze. :)
      Dobry wiersz Teresko. Pozdrawiam Cię serdecznie. Strawberry Fields Forever! :)

      Usuń
    3. To były wtedy metody wychowawcze - dla grzecznych chłopców i dziewczynek , jeśli chodzi o mnie to raczej nieskuteczne, bo łamałam wszelkie zakazy chociaż się bałam a strach wiadomo - także rozwijał wyobraźnię, no ale wyrosłam i już się nie boję :)))
      Ja także Cię pozdrawiam Arku serdecznie:)

      Usuń