nutki

nutki

wtorek, 15 kwietnia 2014

"Przedsmak"

Kwitnące czereśnie - W Tokio zakwitły pierwsze czereśnie, niecierpliwy wybierają się na wycieczki statkiem, żeby móc je obserwować w pełnej krasie.

W ogrodzie biały zawrót głowy,
wirują płatki wśród zaptaszeń,
rosną kolczykom czereśniowym
zawieszki pełne letnich zachęt.

Letnie porywy jeszcze we śnie,
popłyńmy sadem białych żagli,
zanim obsypią się czereśnie,
słoneczny oddech  świt ponagli,

w otwarte okna wpadnie szczęście,
pozwoli dłoniom przeczuć dotyk,
zbudzi apetyt na czereśnie
i oszołomi jak narkotyk.

Sad dziś dojrzewa białym śniegiem,
zagląda w serce lustrem wiosny-
gdzie spadną pestki-  jeszcze nie wiem,
czasem spadają między osty.


6 komentarzy:

  1. Wiosna taka urocza płatkami niczym śnieżynkami obsypała sady
    słonecznymi promieniami muska twarze niosąc radość i nadzieje :)
    pozdrawiam Tereniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie trochę się ochłodziło i spochmurniało, mam nadzieję, że tylko na chwilę i znowu będzie prześlicznie:)
      Pozdrawiam Bożenko:)

      Usuń
  2. Taka myśl mi przyszła,
    a co kwaśna wiśnia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybierać nie śmiem,
      lecz lubię czereśnie.

      Pozdrawiam Jan Toni:)

      Usuń
  3. Tereniu cudny wiersz - oczekiwanie, nadzieja i puenta z odrobiną sceptycyzmu. Metaforyczny, śliczny:))
    Pozdrawiam Tereniu:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, Twoje komentarze, to takie ciepłe serdeczne motylki i wpadają prosto do mojego serca i łaskoczą moją próżność i bardzo Tobie za nie dziękuję:)

      Usuń