nutki

nutki

sobota, 20 września 2014

U Tereni na Urodzinach :)





Poetce Tereni Fejfer
nie tylko z okazji urodzin - Bsia Deckert

Gdybym umiała odnaleźć te słowa,
które na ustach zamarły w zachwycie
nad magią wersów tkliwością spowitych
- spięłabym w bukiet, żeby ci darować.

Gdyby mi przyszło namalować postać
- krucha, świetlista, choć bez aureoli,
z ciepłym uśmiechem, a wszystko, co boli
przykryte plastrem - życiu trzeba sprostać.

Gdy dzień znużone powieki zamyka,
cisza rozwija kolorowy motek
ukrytych myśli - bierzesz jasnozłote
i po lirycznych kieszeniach upychasz.

Potem flirtujesz z oddanym księżycem,
zamykasz oczy i marzysz: choć stary,
jak Toliboski zerwie nenufary...
A ranek piękny... I takich ci życzę.










Dla Tereni nie tylko dziś - Bożenka Nitka

Gdybym umiała słowem malować
to co w głębi serca i w myślach noszę
to bukiet bym Ci ze słoneczników przyniosła
przetykany promieniami szczęścia i zdrowia

poprosiłabym księżyc niech oświetla smutki
a elfa i świerszcza niech zagrają nutki
kołysanka Brahmsa do snu- niech utuli
poduszkę z jaśminów i fioletu wrzosów


uśmiech najpiękniejszy Tobie tu przynoszę
niech już nigdy Twoje serce nie płacze
Najlepszego Tereniu 









"Babie lato" Teresa Fejfer


Cóż... nadszedł wrzesień, czas na porządki,
pograbić liście, oczyścić grządki,
schować kapelusz - ten słomkowy,
spódnicę w grochy, strój kąpielowy,
wytrzepać kożuch z naftaliny,
zamknąć w słoiczkach słodkie maliny.


Lecz pewna myśl mnie tu przeraża,
a ściślej kartka z kalendarza
z datą w kółeczku - dwudziesty wrzesień.
Cholera! Myślę - czy to już jesień?
Więc pytam lustra, a ono na to -
nic nie poradzisz - babie lato!

Co mi tam jesień i urodziny!
Nie będę robić burej miny!
Bo choć we włosy mi się wplata,
jesienną nicią babiego lata,
to mnie urokiem swym nie wzruszy.
Nie dam jej klucza do mojej duszy.

Słodkim szampanem toast wznoszę,
na urodziny wszystkich proszę.
Z góry dziękuję za życzenia.
Aby do wiosny - 


Wasza Terenia:)




9 komentarzy:

  1. Basiu i Bożenko - dziękuję za piękne wiersze i za pamięć tą" nie tylko dzisiaj ". Ociepliłyście mi jeszcze bardziej ten dzień wrześniowy - po takich życzeniach, teraz już tylko będzie lepiej :) Już jest !
    Serdeczności dla Was:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze raz wszystkiego, co Dobre i Piękne Teresko i dużo, dużo, dużo zdrowia, na wiele, wiele lat. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arku za piękne życzenia :)
      Zbieram w tym roku wszystkie jak dobra wróżbę :)

      Pozdrawiam Cię Arku serdecznie :)

      Usuń
  3. Jeszcze nieraz bedzie wrzesień pełen ciepła i wzruszeń babią nitką przeplatany chociaż słotny lecz kochany
    a dziś Tereniu Twoje święto precz odrzućmy wszystkie smutki w tym dniu dla Ciebie tak uroczystym:) Jeszcze raz życzę wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He he Bożenko z "dniem uroczystym" to ciut przesadziłaś - poczułam się baaaardzo wiekowo - nie jest aż tak uroczyście)))))
      Dziękuję rozweselona i dopieszczona i nareszcie wyciszona (bo wyciszyłam telefon) .
      Dobranoc Bożenko - dziękuję serdecznie za wszystkie życzenia.

      Usuń
  4. No i jak tu nie wypić za zdrowie, po takim pięknym, bardzo osobistym wierszu /choć i bez wiersza ja do toastu pierwsza:)))/.
    Świetnie Tereniu, a w takim towarzystwie dodatkowo miło - niech Ci się spełniają wszystkie marzenia, pragnienia, dążenia i dopisuje zdrowie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje zdrowie Basiu - jeszcze wróciłam dopić szampana i teraz będę miała szampańskie sny . Tobie życzę również takich:)

      Usuń
  5. Mam nadzieję Teresko, ze telepatycznie odebrałaś życzenia wysłane w dniu Twoich urodzin - wysłałam je... bo tu na blogu komentarze mi się nie otwierały. Masz urodziny w tym samym dniu co moja mama... i dzień po moich urodzinach:)
    Jezeli telepatycznie zyczenia nie dotarły - to przyjmij je teraz - wprawdzie spóźnione, ale naprawdę szczere: Zdrowia Ci życzę, bo ono jest najważniejsze, szcześcia... bo ono jest najpiękniejsze. Niech wena Cię nigdy nie opuszcza - niech spełniają się najskrytsze marzenia.
    Ps. Wiersze śliczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Sofijko za życzenia - to był dla mnie w tm roku szczególny dzień i to nawet nie z powodu urodzin - dziwnym trafem akurat ten dzień był moim pierwszym dniem normalności po długim czasie. Sofijko - marzenia ? Niech już normalność pozostanie niech Twoje życzenia się spełnią :) Ostatnimi czasy czułam przy sobie dobre myśli - pomagały mi przetrwać i nie tracić uśmiechu :) Dziękuję Sofijo.

      Wiersze moich kochanych Aniołów wielej dla mnie znaczą :)

      Usuń