nutki

nutki

czwartek, 18 września 2014

Dobranoc






"Po zachodzie"

Dobranoc – śpij spokojnie, dla mnie nazbyt wcześnie.
Nocna pieśń dojrzewa nutami goryczy,
na sekretnej ławeczce pogadam z księżycem,
niech ogarnie niepewność wyciszy szelesty

lęku,  który za dnia wyspowiadał się słońcu.
Teraz chrzęści,  powraca w zadławionej ciszy,
orfickim niepokojem  na jednym klawiszu,
karmi boską  muzyką z księżycowych korców.

Dobranoc pierwsza gwiazdko, właścicielko zaklęć -
oddam wszystkie za jedno, to o cierpkim smaku.
Potrzymaj mnie za rękę, gdy bez drogowskazów,

przyjdzie płynąć przez burzę z rozpostartym żaglem -
zawiedź  do przystani z podniesioną banderą.
Dobranoc  nim się zbudzisz… Dniem dobrym – nadziejo.



16 komentarzy:

  1. Tereniu jeszcze nie przeczytałam wiersza, zaraz to zrobię, ale powiem tylko, że znów mam problem z wejściem na Twój blog, bo po kliknięciu teraz wyświetla mi się do polubienia strona pt. Obczaj. Mam ją polubić!
    Nie polubię tak, jak nie polubiłam tego lotto...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - zaczynam nabierać pewności, że te komplikacje wynikają z dodawania muzyki , którą dołączyłam do ostatnich dwóch wierszy. Zaraz usunę w związku z tym i obaczymy czy problem zniknie .

      Usuń
  2. Sliczny sonet - nadzieja na pewno nie zostanie nan obojetna, Tereniu.
    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękny, osobisty sonet - prośba o dobre jutro, w ważnej, życiowej chwili, w lęku, ale z wielką nadzieją...
    Są w życiu momenty, które po prostu trzeba przeżyć i zapomnieć, że miały miejsce, nie dać się porwać niemocy. Powiedziałaś Tereniu, że wszystko, co spotyka Cię po drodze jest po coś i że bierzesz, co los daje - jeszcze jutro, a potem już będzie wszystko według Twojej woli.
    Nie martw się, będę Cię trzymała za rękę :)))))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Basiu - będę czuła na pewno - wiem - jeszcze tylko ostatni stopień na tych kilometrowych schodach do normalności - dużo się nauczyłam przez ostatnie tygodnie, poznałam pięknych interesujących ludzi - jestem bogatsza, dojrzalsza.
    Basiu - dziękuję za wszystkie Twoje ciepłe słowa, za wsparcie i do miłego jutra ... Do dobrego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tereniu...ten sonet spowodował,że nie mogę się otrząsnąć...Tereniu...ja też trzymać Ciebie będę za rękę....kocham Ciebie i śpij dzisiaj dobrze....trzymanie za rękę jest najwyższym dowodem bliskości....
    Twoja Hania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu i znowu będzie mnóstwo Aniołów , jak w niebie:)))) Dziękuję - do zobaczenie wkrótce Haneczko :)
      Będzie dobrze - musi być:)

      Usuń
  6. Tereniu wiesz ,że - bardzo Cię lubię i jezeli bym tylko mogła to byłabym przy Tobie nie tylko trzymała za rękę lecz opowiadałabym jakieś głupotki,wspierała śpiewała nawet fałszowała
    mogę Cie tylko wesprzeć słowem i mocno trzymac kciuki kochana bedzie dobrze śpij dobrze .... jestesmy z Tobą :) buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bożenko to już chórek anielski i to na wiele pięknych głosów się szykuje :)))
    Dziękuję Bożenko - Dobrej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesień idzie nieubłaganie, a z nią pora sonetów. Ten jest niezwykle piękny, oby ta jesień, która idzie mu dorównała. Pozdrawiam Teresko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nareszcie jeden męski głos anielski- nie wiem tylko Arku - tenor, baryton czy jeszcze inaczej - zresztą to wcale nie ważne - najważniejsze że niezmienne szczery - dziękuję Arku i Pozdrawiam Cie jak zawsze bardzo serdecznie:)

      Usuń
  9. Dzień dobry JUBILATKO :))
    Mam nadzieję, że wyspałaś się wreszcie we własnym łóżku i zwarta i gotowa przyjmujesz urodzinowe życzenia :))
    Życzę Ci Tereniu zdrowia, żeby zaczynający się dzisiaj nowy rok Twojego życia był zakończeniem wszystkiego co trudne, a co los dał w minionym.
    Bądź szczęśliwa, niech otaczają Cię dobrzy, życzliwi ludzie, a wena kocha, jak dotąd.
    Wszystkiego NAJ !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - byłaś pierwsza z życzeniami urodzinowymi, a ja tak nawet miałam czmychnąć i zapomnieć że to już dzisiaj:))) ale nie mam co udawać strusia :) To był dla mnie dość trudny rok i tylko dzięki takim wspaniałym ludziom jak Ty Basiu udało mi się przebrnąć. Dzisiaj jest piękny nowy dzień i niech już taki pozostanie - wcale nie chodzi o pogodę - Dziękuję Basiu za wszystko - za każde Twoje wspierające mnie słowo - Jesteś Pięknym Człowiekiem :)

      Usuń
  10. Udało się bez problemu wejść drzwiami, więc widocznie masz rację, co do tego, że filmiki :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to przynajmniej znamy tę zagwozdkę - nie będę umieszczała filmików w Arankowie i po sprawie.:)))

      Usuń