nutki

nutki

sobota, 20 września 2014

Na lawendowej pięciolni




„Mol  lawendowy”

Snują się szepty kawiarenki,
na lawendowej pajęczynie,
kątnik  połapał nuty w sieci
i trąca struny mandoliny -

abażurkowe ćmy z sufitu, 
rozkołysały teatr cienia,
dla  samotnika przy kielichu.
Z ram mol - artysta śle spojrzenie,

słodkie jak fiołki na serwetce,
lepkie jak cukier (ale co tam),
posyłam uśmiech – pana nie chcę.
- Dlaczego pani mnie nie kocha?

- Nie mogę, proszę pana mola,
pan jest, za nadto z ram-molały,
a moje serce na bemolach,
w obrębie taktu rozśpiewane.

Z nutą na kwintę, niższym dźwiękiem,
(po jednym drinku lawendowym),
na mandolinie cicho jęknął,
(trochę mi tego mola szkoda).

Posyłam uśmiech, jak napiwek,
(skromny, cóż nie stać mnie na więcej).
- Przyjdziesz tu jutro ?
- Może przyjdę…
Dziś  schowam …
w wierszu, na serwetce. 

aranek


6 komentarzy:

  1. świetny lawendowy wiersz a mole-ramole bywają nieraz nachalne
    uśmiecham się do tego wiersza:)
    pozdrawiam cieplutko Tereniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się uśmiecham do wspomnienia, do wiersza i do Ciebie Bożenko :) Miałam dzisiaj taką miłą spokojną sobotę w domu, bez żadnych moli - w przytulnej tonacji :)
      Miłego wieczoru Bożenko:)

      Usuń
  2. Genialne! Ha, ha, ha... Z ram mol - artysta... Zramolały, ha, ha... Brawo Teresko! Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arku wiedziałam że się Tobie spodobają te ramy ha ha - mnie też się podobają, ale tylko w wierszu, chociaż właściwie, to jednak mnie ujął ten mol jeśli zatrzymałam go sobie na dłużej :)))
      Serdeczności Arku na wieczór, na poranek i w ogóle :)))

      Usuń
  3. Cudne :)))))))))) Cała Terenia, aż mi się zal zrobiło tego ra mola, chcociaz tak zupełnie bez serca nie była :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mole też mają dusze i kto tam wie może nawet lawendowe :))
      Czasami pozory mylą.
      Ostatnimi czasy Basiu miałam kilka przykładów dziwnej metamorfozy :) Takie życie...
      Miłego wieczorku Basiu , a ja odpływam w sny lawendowe ...

      Usuń