nutki

nutki

niedziela, 31 sierpnia 2014

Miłej Niedzieli***


Gejsza


Zawiesiła japonki na gałązkach bukowych,
teraz boso przechadza się w japońskim ogrodzie,
wielki kok ozdobiła pięknym liściem klonowym,
wplata oczar we włosy i przegląda się w wodzie.

Na drewnianym mosteczku rozłożyła sztalugi
i maluje obrazy malachitem i złotem,
drżące listki w powietrzu naśladują jej ruchy,
wyplatają dywany z fantazyjnym polotem.

Stąpa gejsza subtelnie w orientalnej scenerii,
herbacianym dotykiem barwi drzewka bonsai
i oplata pergolę karminową draperią,
stary platan przeszyła słonecznymi błyskami.

A ja patrzę w zachwycie, jak układa jedwabne
fałdy swego kimona - to nie zdarza się co dzień.
Czas upływa, jak woda nieopodal w kaskadzie,
lecz na chwile przystaje  we wrocławskim ogrodzie.


6 komentarzy:

  1. Piękny wiersz. Przypomniałaś mi książkę "Wspomnienia Gejszy", muszę znowu ją przeczytać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przeczytanie wiersza - czytałam tę książkę dość dawno i właściwie też muszę sobie przypomnieć.
      Pozdrawiam bardzo serdecznie i bardzo miło zaskoczona :)

      Usuń
  2. Ale suuuuper! I Wrocek u Ciebie zawitał. Bardzo piękny wiersz-impresja. Wszystko mi się podoba - słowa, obrazy, metafory, kolor czcionki świetnie dobrany do doskonałej ilustracji. Full wypas. :))) Pozdrawiam Teresko bardzo... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wrocław to jedno z moich ulubionych miast - zostawiłam w nim mnóstwo wspomnień i właściwie tam się zaczęłam - moi rodzice poznali się właśnie w tym mieście :) Dziękuję Arku :)
      Pozdrawiam serdecznie z mokrego od deszczu Poznania:)

      Usuń
  3. drobniutkie kroczki
    mistrzyni tańca śpiewu
    artystka- gejsza

    *
    zmysłowe usta
    herbata jaśminowa
    kwiat wiśni

    Nigdy tam nie byłam lecz po przeczytaniu Twojego wiersza myślami zawędrowałam w te strony
    zapachniało jaśminową herbatą .... obraz świetnie dobrany do treści wiersza a wiersz cudny:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko - piękne haiku w Twoim wykonaniu - dziękuję :)
      Może czas nadrobić zaległości - nie masz daleko, a naprawdę warto :) Dziękuję - Pozdrawiam i miłego tygodnia :)

      Usuń