nutki

nutki

poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Może popada





„Sezon ogórkowy”

Słoneczna piłka nadal na topie.
Zwinnie pomyka  z daszka  na daszek,
w krytym basenie podgrzewa kąpiel
a na jarmarku smaży kiełbasę.

Na skwerze poci się agawa
(choć sucho stoi) zwiesiła głowę,
żeby już nadszedł  - może popada,
na ogół pada, gdy ogórkowy.
.
Piłka tymczasem hyc, hyc  pod lasem
i niewzruszenie  zagrywa z cieniem,
aż  zwymyślały crex, crex derkacze,
więc myk na żubra, potem w żeremie.

Finał  rozegrać ma, się na rżysku,
gdzie śpią pokotem już złote jeże,
do upadłego, aż  na boisku,
ostatni żniwiarz  swym srebrnym zębem,

odkopsnie prosto  w otwarte  okno,
tuż nad ogródkiem przydomowym,
rozsypie anyż pomiędzy kopry,
czas zacząć sezon ogórkowy…

Żniwiarz  zastukał swym srebrnym zębem -
słonko zasnęło pod twoim oknem!
Wieczór dopełnia się  korzennie,
dzisiaj na pewno nie przemoknę.


6 komentarzy:

  1. Dzisiaj na pewno nie! Bo dzisiaj złota piłka będzie złocić drogę...
    Pięknie, z humorkiem namalowałaś sierpniowy sezon ogórkowy i chociaż wiersz o słońcu, to Twojego łysola nie zabrakło, też dostał zadanie:"Żniwiarz zastukał swym srebrnym zębem ..."
    Widać, że był przy Tobie :)
    Dobrego dnia Tereniu, dobrych wiadomości, pogody ducha :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierszyk Basiu miał być takim zaklinaczem (dla mnie) więc na przekór spiekocie nie tylko w przyrodzie użyłam wszelkich możliwych (znanych tylko czarownicom) odczyniań , a łysol niech coś odrobi za te moje "poetyckie zachwyty" na jego cześć. Czy pomogło? To się jeszcze okaże, ale nie przemokłam a to już baaardzo dużo:) Dziękuję za komplement, bo wiersycek orłem nie pofrunie no ale wróbel to też ptak:)))))))))))
      Miłego popołudnia Basiu:)

      Usuń
  2. Piękny ten Twój sezon ogórkowy Teresko i z uśmiechem. Pogody i dobrego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ten czas Arku, kiedy pachnie koper i czosnek , a w kuchni soja rzędem słoje z ogórkami :) Dzisiaj całą noc padał piękny deszcz na zamówienie - wiersze nawet te szaraki mają jednak swoją moc:)
      I Tobie dobrego dnia Arku :)

      Usuń
  3. Chyba miałaś różdżkę czarodziejska i zaczarowałaś bo u mnie wczoraj była istna nawałnica wiatr ściana deszczu
    widzę tez tu łysolka którego lubię czasami lecz jak mi za bardzo błyska zebem zasuwam żaluzje
    buziolki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze Bożenko - zasuwaj, bo on ma gdzie spać- u mnie na toaletce razem z błyskotkami:)))))) A co do czarowania to wszyscy wiedzą że skończyłam kurs korespondencyjny i mam nawet certyfikat na miotłę:))
      Dziękuję Bożenko - dobrej spokojnej nocy - tylko pamiętaj zasuń żaluzje:))

      Usuń