nutki

nutki

piątek, 15 sierpnia 2014

Listy do NFZ

 ****
 
Uprzejmie proszę o wyjaśnienie,
dlaczego podczas operacji,
eksperymenty ze znieczuleniem
doprowadziły mnie do fiksacji.

Pan ordynator wymownie ziewał,
patrząc mi w oczy jak Kaszpirowski,
anestezjolog arię śpiewał
w dodatku o wyrokach boskich...

                                        Napoleon 

****                                                     

 

Pragnę zapytać  prosto z mostu-
bo ja człek jestem starej daty,
czy kieszonkowe znowu wzrosło?
Dawniej to kawior, koniak i kwiaty,

teraz podobno,  to  odpada
i nie wiem jaki mam wziąć kredyt?
Ile kosztuje ta zabawa,
mam już kolejkę, na zabiegi.
                                            Przezorny.


****



Chciałbym odsprzedać swe organy,
lekarz rodzinny mnie skierował-
powiedział że są w dobrym stanie
dla anatomopatologa.

On jest rodzinny więc do mamy
wpada na obiad co  niedzielę.
Naprawdę super, są te organy,
grywałem na nich tylko w kościele
                                             Organista


****




Niniejszy składam odwołanie:
Co ja komisji jestem winny?
Dlaczego renty nie dostanę?
Przecież mam zawód,  jak każdy inny.
                                          Bezrobotny.


****




Do Prezes NFZ...

Chyba już na nas przyszła pora,
przejść na czerwonym, wbrew regułom.
Zwraca się z prośbą klub seniora
o wspólną ulgę na pavulon.

Łubu du bu, łu bu du bu....

W dowód wdzięczności będzie czekał,
stołek prezesa w naszym klubie.
Nie  będzie trzeba już zabiegać,
gdy z tego –  pana, ktoś wy łu  dubie.

Niech żyje nam!




14 komentarzy:

  1. Witaj Tereniu :) od dawna ten system bywa chory
    chcesz się leczyć zapisz się w kolejce co tam oczekiwania roczne czy dłuższe co to specjalistów obchodzi
    a jak nie chcesz czekać idź wszędzie prywatnie
    jest też drugie "ale" córa pracuje na internie to bardzo ciężki oddział na ponad 40 pacjentów są tylko dwie pielęgniarki istny koszmar
    przychodząc po 12 - godzinnej pracy pada na twarz a nie ma etatów lub pieniedzy,żeby nowych pracowników przyjąć
    miłego Tereniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to ujęłaś Bożenko - chory system i to nieuleczalnie. Dlatego prędzej czy później umrze śmiercią naturalną. Szkoda tylko, że zanim do tego dojdzie, ucierpią miliony w naszym kraju. Jestem za prywatną służbą zdrowia , bo to co jest to jest fikcja .Raz się obdziera za skóry na składki, drugi kiedy i tak musimy zapłacić bo inaczej nie ma o czym mówić, a trzeci raz w aptece. No ale przeciętna Polaków nie jest wcale taka niska tylko że jedni płacą za jedną kolacyjkę 1400 zet, a inni za 1400zet utrzymują czteroosobową rodzinkę z babcinej emerytury w dodatku bo jak już pracują to na czarno, Jednym słowem nasi podsłuchani politycy mieli rację że żyjemy w fikcyjnym kraju. Jestem ciekawa kto i dlaczego będzie bronił tego kraju kiedy ( nie daj Boże) zaistnieje taka potrzeba. Bezrobotni może wreszcie znajdą zajęcie ? Albo rolnicy będą mieli dla kogo uprawiać cebulę, rzemieślnicy uszyją buty i mundury a budowlańcy trochę poczekają i znowu będzie robota z naprawianiem zerwanych mostów i zniszczonych dróg. Kto tam się wtedy będzie martwił zdrowiem ?
      A miało być tak ślicznie - prawda?

      Miłego świętowania Bożenko :)

      Usuń
  2. NFZ należy zlikwidować, zbyteczny pośrednik w rozdziale kosztów, jakby było mało urzędników w ministerstwie. Ale zlikwidować należy też absolutnie zbyteczną armię, bo pochłania astronomiczne kwoty z budżetu, a jak przyjdzie co do czego, stanowić może tylko potencjalne zagrożenie (cele taktycznych ataków nuklearnych), ale przede wszystkim należy wyprowadzić związki wyznaniowe z armii, szczególnie chrześcijańskie, bo to jawna kpina z nauczania Chrystusa i przykazania "nie zabijaj". Ci panowie dostają z "automatu" wysokie stopnie oficerskie, a potem emerytury i odprawy jak biskup Głódź - 10 tys. na rękę emerytury + 250 tys. odprawy. Gdyby skończyć z tym marnotrawstwem znalazłoby się środki w budżecie i na leczenie i na naukę i na inne istotne i pilne potrzeby. Ale trzeba wymienić najpierw "tych u koryta", tylko na kogo?
    Teresko, bardzo lubię ten sarkastyczny cykl, jest świetny! Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się Arku w całej rozciągłości Twojej wypowiedzi - jest bardo wiele nieprawidłowości. Mamy słaby Rząd i kiepskich polityków a właściwie to nie mamy wcale polityków tylko karierowiczów,dorobkiewiczów których obchodzi tylko i wyłącznie własna kieszeń. Jak by tak się przyjrzeć to naszym krajem rządzą sitwy wspierające się wzajemnie.
      Dziękuję Arku i mimo wszystko miłego święta :)

      Usuń
  3. Ale draka! Próbowałam wejść i oczywiście nie otworzyło mi się okienko komentarzy, więc poszłam na fb, a tam Arek poleca Twój dzisiejszy post - kliknęłam tam i proszę, okienko otwarte :))
    Tereniu, gdyby to, o czym piszesz nie było rzeczywistością, to można by się śmiać przyjmując, za satyrę. Niestety, tu można tylko załamać ręce, a człowiek przy zdrowych zmysłach, żyjący w kraju, w którym służba zdrowia służy chorym nie uwierzyłby, że te absurdalne sytuacje, to fakty.
    Jestem zdania - jak Arek - że sztuczny twór zwany NFZ tylko utrudnia leczenie, nie mówiąc już o tym, że kosztuje. Od lat nie ma mądrego, który chciałby coś zmienić, a najgorsze jest to, że odsunięcie od koryta rządzących teraz niczego w tej kwestii nie zmieni, bo następcy - jak to już jest w zwyczaju - prędzej obsadzą w NFZ swoich, niż zlikwidują go.
    Ratuj się, kto może, kto nie może - musi cierpieć. Smutne i prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - ja naprawdę nie wiem co się dzieje - Ty nie możesz wejść, za to codziennie mam wizytę Anonima obcojęzycznego (nie na temat) Jak tak dalej będzie to zawieszę blogowanie...
      Co do NFZ to doświadczam na własnej skórze "dobrodziejstw, a ostatnio miałam okazję przyjrzeć się z bardzo bliska.

      Pozdrawiam Basiu i miłego Święta i fajnego odpoczynku :)

      Usuń
  4. Popatrz Tereniu, żeby teraz wejść musiałam wchodzić z profilu Arka na fb - innej możliwości nie mam. Klikam na komentarz, który tam częściowo widać i jestem :)
    A co ci ten obcojęzyczny pisze? i w jakim języku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrafię poradzić sobie z tą usterką, a ten obcojęzyczny to też chyba jakieś zawirowanie blogera bo nic związanego z postem do którego jest komentarz :)
      Dobrej nocy Basiu - przepraszam Cię za te nie moje wybryki na moim blogu i niedogodności :)

      Usuń
    2. Język angielski i niemiecki , jak dotąd :)

      Usuń
  5. Tereniu, a ja mogę tu wejść tylko wtedy, kiedy tak, jak u Arka podany jest link do wiersza, ale komentarze też muszą być otwarte :)
    Tereniu nie masz nic do tego, to jakieś zakłócenia bloggera, bo jak klikam to otwiera się okienko 3lotto żebym polubiła, a okienko komentarzy zostaje zamknięte. Trzeba poczekać i jak poprzednio przejdzie temu bloggerowi. Miłego wieczoru Tereniu :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Potwierdź polubienie
    Potwierdź polubienie
    Potwierdź polubienie
    3lotto
    http://3lotto.pl - darmowa loteria internetowa
    Kliknij Lubię to! aby dodać to do Twojego profilu. - cos takiego mi się otwiera :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Basiu, ze poprzednio zgłaszałam i nic z tego nie wynikało- popytam jeszcze znajomych ale nie wiem z jakim skutkiem. Chyba trzeba rzeczywiście przeczekać. Ta darmowa loteria to jakaś zagadka - nie wiem o co chodzi :)
      Dobrej nocy Basiu:)

      Usuń
  7. No proszę... nareszcie mogłam otworzyć komentarze.
    Mam problemy z ich otwieraniem juz od jakiegoś czasu - ale ważne, że przynajmiej to co Tenia napisze mogę poczytać:)))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Sofijko:) Nie wiem co się dzieje na moim blogu - Basia też ma ostatnio problem z dodawaniem komentarzy , a ja nie wiem jak go rozwiązać. Mam nadzieje że samo minie jak już kiedyś:)
      Cieszę się bardzo, że czytasz i nawet ostatnio myślałam o Tobie, że pewnie korzystasz jeszcze z uroków lata:)
      Dobranoc Sofijko :)

      Usuń