nutki

nutki

wtorek, 9 grudnia 2014

Jak poezja



*** Dotyk

Może tam właśnie jest poezja,
gdzie noc zamienia ciało w dotyk?
W ponadczasowym krzyku serca -
pieśni nabrzmiałej od tęsknoty.

Kiedy, im w sobie jest najładniej,
tak, że już bardziej być nie może.
On porozkładał na niej gwiazdy,
teraz zdejmuje je ostrożnie,

by nie upuścić żadnej iskry,
bo się zapali wokół ziemia,
a ona szepcze
- dobrze mi w nich.
A dla niej, cały świat oniemiał
i tylko ciszy niemy dotyk,
to się przybliża, to oddala,

tak jak symfonii piękny motyw...

Jej szept ma zapach jego ciała,
a ciało modli się zachwytem -
pnie się, jak powój,
wpada w bezmiar,
gdy jej oddechem, tętni życie...
Dotyk smakuje, jak poezja.

aranek


12 komentarzy:

  1. Miłość jest jak poezja ... niczym te gwiazdy rozsypane na ciele i delikatnym rąk dotykiem są zbierane ... szept cichy i dłonie splecione posród nocnej ciszy :)pozdrawiam Tereniu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę Bożenko, że już po kłopocie i wyświetla się Twój tulipanowo- zmysłowy awatar . mnie także przyjemniej, bez anonima he he :) Bardzo dziękuję za komentarz pod wierszem:)
      Miłego wieczoru:)

      Ps. Jakoś Ciebie mniej w necie ale rozumiem, że do Ciebie już duch zawitał - ja dostałam znowu leniwego i tylko by po sklepach biegał i kawkę spijał NO!

      Usuń
  2. Tereniu przeczytałam, dech mi zaparło i szczęka opadła. Za każdym razem mam to samo, kiedy czytam Twoje tak piękne, głębokie wiersze, napisane z wielką starannością. No i kto Ci dorówna?
    Gratuluję Tereniu,bo rzeczywiście Duch Cię musiał natchnąć - wiersz nieziemski :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten duch jest Basiu jakiś dziwny, bo wierszyki, to tak, kawusia po północy też, ale tu czeka jeszcze moc przedświątecznej robótki a on ani drgnie w tym kierunku :)))
      Basiu po Twoich komentarzach zawsze wzrasta moje - powiedz lepiej kto mógłby sobie wymarzyć taką fankę swoich wierszy ?
      Jestem Tobie ogromnie wdzięczna za wszystkie wspaniałe komentarze - Dziękuję :)

      Usuń
    2. bloger mi połknął *ego z komentarza:)))

      Usuń
  3. Wiesz, kiedy czytam wiersze o miłości, to często nie chce mi się doczytać do końca, bo "wszystko już było', a piszący czasem wpadają w dziurę i dalej drążą temat, są monotematyczni. U Ciebie zawsze coś ciekawego i w treści i formie, a jak już o miłości, to tak, jak sobie na to zasłużyła. Wyjątkowo pięknie i szczena opada :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami się dziwie że o miłości napisano aż tyle wierszy i poematów, bo dla mnie to jest trudny temat - może dlatego właśnie, że w tej materii nie znoszę banału , ani w życiu ani w poezji, a wierszem można łatwo przesadzić w jedną albo w drugą stronę. Zresztą każdy ma swoją indywidualną wizję miłości i zapewne nie jednemu czytelnikowi może się mój wiersz wydać także banalny, niemodny, nadto romantyczny :) Masz rację Basiu - miłość zasługuje na wszelkie piękno.

      Pozdrawiam Basiu, dziękuję i wspaniałego wieczoru Tobie życzę:)

      Usuń
  4. Tereniu fanką jestem od początku, jak pewnie pamiętasz, ale przecież nie na ładne oczy, tylko to, co i jak piszesz sprawia, że tak jest. Znamy się już ciut, ciut i - myślę - Arek, jako znawca tematu potwierdzi, że nie zatrzymałaś się,ale wręcz przeciwnie - bardzo pięknie rozwinęłaś, gdy chodzi o twórczość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam Basiu, to szczera prawda. :))

      Usuń
    2. Basiu i Arku - kochani jesteście - cieszę się że tak uważacie, chociaż muszę powiedzieć że podchodzę do pisania wierszy nadal z dużym dystansem i nie wiem czy nie większym niż na początku :)) Dziękuję Wam serdecznie :)

      Usuń
  5. Bardzo intrygujący tekst Teresko, czytam, czytam i czytam, wciąż coś wynajduję, to ciekawą ścieżkę dla refleksji, to obraz poetycki, który urzeka, to metaforę, którą by się chciało... "pożyczyć", ale poczucie przyzwoitości nie pozwala... Piszecie Dziewczyny, że o miłości? Jasne, wiadomo, o miłości, ale przecież nie tylko, o życiu i o życiu po życiu. A taka proszę fraza "Gdzie noc zamienia ciało w dotyk" - ileż tu mądrego "o czymś". Pozdrawiam Cię Teresko bardzo serdecznie i gratuluję, świetny tekst!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem Tobie Arku bardzo wdzięczna za wnikliwe czytanie - dla mnie to wyróżnienie i często czytam opinię z wypiekami na twarzy:) Szczególnie, że w wierszach rymowanych podobno napisano już niemal wszystko i czasami trudno jest być oryginalnym. Dziękuję Arku za poszukanie "czegoś" więcej i życzę Miłego Wieczoru :)

      Usuń