nutki

nutki

czwartek, 4 grudnia 2014

Basi Deckert z Najlepszymi życzeniami imieninowymi :)



(Łyczek życzeń )

Niech  poezja  pachnąca wiosną i wanilią,
otuli Twoje serce  łagodnym oddechem,
przygarnie zamyślenie, z deszczu łzy wyczesze,
zapłonie rubinowo jak szlachetne wino.

Muza dzwonnych wiatrów tchnie nadzieją kolędy
nad kopułą kościoła, na rodzinnej ziemi,
gdy  na srebrnych smykach wygrywają anieli,
miłość, szczęście i dobro - sypnie jak prezenty.

Twoje serce otwarte zawsze szczerą nutą,
zwiastujące jaskółką nawet kiedy zima,
sto-krocią delikatne, gorętsze od wina,

pochylone nad każdą zamarzniętą duszą,
ogrzeje się od  myśli  łagodnej i czystej,
co wraca  jak  bumerang, fajerwerkiem iskier.

 
Aniołki z masy solnej : http://www.masa-solna.pl/


/środa, 4 czerwca 2014

Wpis z mojego prywatnego bloga, który zadedykowałam Tobie Basiu/


Jedz dużo malin

Malinowe anioły podfruwają ,
rozrzucają  liście
i w jednej chwili,
ten kolor, aromat, smak
jest dla mnie najważniejszy
w życiu.

To może być anielska magia,

to może być zaledwie szypułka,
to jest różowe słońce -
wpadło przez okno,
do filiżanki
z kawą.

Ładnie mi w malinowym.
Dobrze mi w dobrotkach.
Uwielbiam różową kawę,
osłodzoną słońcem   
pachnie nadzieją.
 




"Jeśli posłucha­my głosu dziec­ka, które mie­szka w naszej duszy, oczy nasze zno­wu na­biorą blasku." /Paulo Coelho/



Ach Barbie 

Na imieniny  mknę w podskokach,
z  flaszką nalewki (rum -Jankowej),
zziębnięta moknę w wielokropkach,
znak zapytania skacze na głowie?

Bo miało być niestandardowo,
oryginalnie, wyjątkowo,
a wena wzięła zimny prysznic,
nie chce wymyślić –nic, a nic!

Więc  na rozgrzewkę rumianku łyczek,
stojąc przed sklepem z zabawkami…
Eureka! Zrobię listę życzeń
z wystawy mruga setka Barbie.

Każda dorzuci jak złota rybka
i wnet  zapełni się długa lista!
- Błagam dziewczęta, tylko po jednym,
(już czuję, że zaszalał błędnik).

Zawirowały syrenie łuski,
Cadillac, basen z wodotryskiem,
Szykowne stroje, różowy kucyk –
Ken z pałacykiem, powóz księżniczki…

Łyczek rumianku i olśnienie,
wystarczy przecież jedno życzenie:
Byś pośród wszystkich życiowych zdarzeń,
nie pogubiła swych własnych marzeń.

Ps.
Choćby pogoda dekadencka,
Nastrój grudniowy, przechlapany,
Ubierz się w ufny uśmiech dziecka,
pod własnym sklepem z marzeniami.

Niech się spełniają Basiu wszystkie
po kolei i poza kolejnością! 

Serdeczności - Teresa 



11 komentarzy:

  1. Jak miło przeczytać taka dla Basi dedykacje i jeszcze Jej ulubione kwiaty:)
    wszystkiego najlepszego Basiu niech kazdy dzień dla Ciebie bedzie świętem, radością i spełnieniem :) buziaczki Tereniu :) Bozena:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję że wpadłaś Bożenko na Basi imieniny - na pewno nas po pracy wpadnie na mały łyczek :)
      Pozdrawiam Cię i miłego wieczoru :)

      Usuń
  2. Pięknie uczciłaś Teresko imieniny Basi.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arku:) Tym bardziej dziękuję, ze listopad i początek grudnia są bure jak koty marcowe i przyznam że biegałam do Ciebie na bloga doładować baterie Twoimi letnimi pięknymi zdjęciami żeby zaiskrzyło :)
      Pozdrawiam Cię Arku bardzo serdecznie :)

      Usuń
  3. Tereniu :)
    Przy pierwszym wierszu tak mnie wzruszyłaś, że aż mąż tu zajrzał zaniepokojony chlipaniem. Czytałam dwa, trzy, cztery razy - przepiękny, ciepły, mądry i z całym Twoim sercem w każdym słowie.
    Twój drugi, malinowy uśmiechnął mnie - pamiętam te liście na herbatkę, mąż miał zadanie do wykonania - wiersz cudny, lekki, pogodny i jestem pewna, że malinowe anioły mają Cię w swojej opiece, a ostatnia strofa tego wiersza śliczna, prawdziwa :))
    No i ostatni wiersz - tyle w nim dobrych życzeń, że nie pozostaje nic innego, jak posłuchać przesłania.
    Tereniu sprawiłaś mi ogromną niespodziankę i taką samą przyjemność, bo rano czytałam życzenia od Ciebie i nie spodziewałam się tylu, tak pięknych prezentów. Bardzo, bardzo dziękuję za wyjątkową serdeczność, jaką mnie obdarzasz, za wspaniałe wiersze i cudne aniołki :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu:) Tak bardzo się cieszę, że sobie nie wyobrażasz - mogłam chociaż coś, chociaż wierszyki i obrazeczki, które sprawiły Tobie przyjemność. Wiem że przeżywasz teraz trudne chwile i wiem jak to jest kiedy nic już nie jest takie samo. Basiu malinowe anioły - szumią zawsze skrzydełkami kiedy ich potrzebuję i były ze mną w najtrudniejszych dla mnie chwilach - nigdy o tym nie zapomnę:) Barbie miała zadanie rozweselić i dziecięco uśmiechnąć, bo tego Basiu życzą Tobie Twoje kochane Anioły - Wiem o tym :)

      Usuń
    2. Dziękuję Tereniu Aniele mój :D

      Usuń
  4. Tereniu, a tort taki, jakiego i sama bym nie potrafiła "upiec" - cudo :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam że tort będzie super! Ale spotkałam przy okazji jeszcze inny cały w białej polewie z rumiankami po boczkach i ten chyba wykonalny :) Miłego wieczoru dzisiaj i zawsze :)

      Usuń
  5. Tereniu Ty śpisz, a ja już pomachałam chusteczką Arkowi i teraz macham Tobie, bo nie będzie mnie cały dzień prawie.
    Przygotowania do świąt, w domu trzeba to i owo zrobić, a po południ idę do Ewy i będziemy lepiły uszka do barszczu wigilijnego i nie tylko wigilijnego, bo zawsze smakują i to na dużą ilość osób :) U mnie szaro i ponuro i tylko Weihnachtsmarkt jest zwiastunem nadchodzących świąt. Jutro wybieram się tam na grzańca z moimi dziećmi.
    Tobie Tereniu życzę spokojnego dnia.

    Sofijce - gdyby tu zajrzała - zdrówka, optymizmu, wszystko wróci na swoje miejsce,kuruj się tymczasem :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - dzięki za pomachanie :))))) Fajny dzień będziesz miała - w dobrym towarzystwie, to nawet szarości nie zauważysz. U mnie też ponuro, chociaż wczoraj było baaardzo kolorowo i wesoło. Lubię być Mikołajem :) Chyba po południu wyruszę na dłuższy spacerek w wygodnych butach - staram się co dziennie ale często się rozgrzewką u znajomych i kondycja cierpi:))
      Miłego dnia Basiu :)

      Usuń