nutki

nutki

wtorek, 14 października 2014

W szkocką kratę




Halo barman!

Szklaneczkę szkockiej, a może dwie,
trzeba sumienie uprasować!
Usunąć z duszy wrośnięty cierń-
„tabula rasa” i od nowa,

utkać zupełnie nowy tartan.
Liniami w pionie i poziomie,
przemierzać barwnych dróg warianty,
diabelską sztuczką ułożone.

To nasze życie w szkocką kratę,
krzyżuje paski i kolory,
układem wątków, dziwnym trafem
wciąż zaskakuje nowym wzorem.

Białe i czarne, ciepło, zimno,
rozkosz i ból, i wszystko jedno...
Barwa łagodna z agresywną
to się krzyżują, to znów bledną

w odbiciu lustra, jak w szablonie.
Nalej niech zmylą się na chwilę,
stworzą iluzje niepokorne.
Jeszcze szklaneczkę- resztę wylej!

Ty umiesz słuchać i nie pytasz.
Za oknem płynie biały płatek.
To właśnie nowy tartan- chwytasz?
Bo życie, to jest w szkocką kratę.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Komu dziś wygrana Szkotów,
zamieszała przy herbacie,
ten do końca tego roku,
będzie nosił gacie w kratę.

Kto uwierzył że wygrana
ze Szkotami jest zbyt trudna
temu niech każdego rana
sąsiad - dudek gra na dudach.
 








6 komentarzy:

  1. Bell, Doyle, Baird, Fleming - chłopaki ze Szkocji
    Potrafili więcej niż układać klocki
    Popijając whisky
    Prawie od kołyski
    Rozsławili swoją kratkę
    od wioski do wioski

    Lecz Polacy też nie gorsi
    z Niemcami dali sobie radę
    a kto nie wierzy ,że ze Szkocją wygramy
    niech wypije wiadro wody
    pozdrawiam Tereniu :)

    Bożena :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bożenko ja zacietrzewionym kibicem nie jestem, jednak zawsze cieszę się bardzo z wygranej naszych sportowców więc zaczerpnęłam wiadro wody, co nie wypiję to sobie głowę zmyję ale mam nadzieję na taki scenariusz wieczoru:)

    Zamiast wody wina łyczek,
    No a Szkotom w nosa pstryczek!

    Pozdrawiam - udanego wieczoru:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hi, hi, hi... A ja tam lubię Szkotów! Szczególnie Fisza byłego wokalistę grupy Marillion, albo chłopców z Nazareth, też fajni goście, Szkoci są ogólnie OK i noszą fajne spódnice i mają w nosie, co i kto im na to powie, i ich whisky jest spoko. Zatem, cokolwiek tam komu wpadnie, czy im, czy mam, będzie super.

    A wierszyki, bo ich parę, fajne, szczególnie ten pierwszy od góry. :))

    Pozdrawiam Teresko serdecznie, ciepło i lirycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze Arku, że lirycznie :))))) Ja także nic nie mam do Szkotów, no może tą "szkocką", że kiedyś była za mocna ale tak ogólnie to wręcz przeciwnie lubię Szkotów za ich wrodzony czy może przypisany im dar oszczędzania - ja nie potrafię, pomimo że pochodzę z Wielkopolski, lubię Szkotów za średniowieczne twierdze i legendy i za waleczność a także za magię Edynburga no i za szkocka kratę która ma w sobie całe mnóstwo szkockiej mądrości :)

      Dlatego będzie jak będzie - oni potrafią walczyć a my ... Też jesteśmy mocni nie tylko w p... ogaduchach :)))))

      Zapowiada się ciekawy wieczór - miłego Arku :)

      Usuń
  4. Tereniu trafiłaś swoim wierszem w mój nastrój, a raczej zmienne nastroje. Każda dobra chwila daje nadzieję dla tych, których mam na myśli, chociaż:"
    To nasze życie w szkocką kratę,
    krzyżuje paski i kolory,
    układem wątków, dziwnym trafem
    wciąż zaskakuje nowym wzorem..." i człowiek nie może być niczego pewien.
    Twój mądry wiersz ma pozytywną, optymistyczną wymowę i tego będę się trzymać, cokolwiek utworzy "nowy tartan".
    Bardzo dziękuję Ci Tereniu za ten kojący dla mnie wiersz nie tylko na dziś :)))
    Życzę Ci dobrego dnia, dziś masz misję, więc niech się powiedzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - pisze ten komentarz teraz kiedy już wiem że życie znowu zaskoczyło, tak jak mnie zaskoczyła smutna wiadomość.
      Tak bardzo chciałam żeby ten nowy tartan był optymistyczny, ale jak sama piszesz nigdy nie możemy być pewni. Bardzo mi przykro Basiu i nie wiem czy dzisiaj w ogóle zasnę. Nigdy tak się nie czułam z powodu odejścia kogoś, kto był mi zupełnie obcy... a jednak taki bliski .
      Życzę Tobie Basiu dużo spokoju i żeby teraz Twoja misja się powiodła - spokojnej nocy .

      Usuń