nutki

nutki

środa, 22 października 2014

"Blue moon"




~~ Niebieski księżyc ~~

💙

Sukienka była z jedwabnej przędzy,
a może mgiełka była sukienką?
Za oknem wisiał  znudzony księżyc,
cienką sznurówką nad kawiarenką.

Saksofonista ćmił „ Summertimme”,
aż lukier topniał na arabeskach,
gdy dotykała nieba biodrami,
błękit paryski kładł się na krzesła 
grzesznym zachwytem, noc wypełnił
i od stolika do stolika
jak ćma spóźniona wokół kafejki,
tak po niebiesku mdlał i znikał..

Zdjęła sukienkę w otwartym oknie,
kiedy odpłynął szepnęła - przebacz,
zostań w niebieskim saksofonie,
a ja, po drugiej stronie nieba.
 

(aranek)

 


6 komentarzy:

  1. Witaj Tereniu:) zachwycasz Swoimi strofami Nocny księżycowy duszku:)
    u mnie też niebo się zniebieściło w nocy i wpadły krople deszczu przez okno:) teraz tez pada jesienna szaruga
    buziaczki kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na aurę najlepiej działają kontrasty a więc - jest szaro i chłodno, to Poezja ciepła, muzyka niebieska, nagrzana światłem i zaraz lepiej.
    Duszę zawsze trzeba czymś dokarmiać - potrzebują strawy i mają zmienne wymagania :)
    Pozdrawiam pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teresko... Też tak lubię, czyli na przekór aurze. :))) Podoba mi się Twój Blue Moon, kiedyś była taka piosenka Elvisa P. (dobra), i jeszcze Błękitna Rapsodia George'a G. Same dobre skojarzenia. :) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Arku, ze lubisz - od kilku dni dokarmiam się na Twoim blogu : "Między wierszami" http://iponiedzieli.blogspot.com/2014_10_01_archive.html - podaję linka gdyby ktoś miał ochotę:) A ja nie mam tylu wspaniałych zdjęć, ale dopóki działa mój osobisty komputer pełen wspomnień i obrazów które zarejestrowała wyobraźnia, dopóki jest dostępna cudowna muzyka , dopóki odwiedzają mnie tacy wspaniali ludzie jak Ty Arku i pozostali czytelnicy to mam nadzieję, że nie zmarznę :)
      Pozdrawiam pięknie :))

      Usuń
  4. Lubię Twoje wiersze....ciągle piszesz i piszesz...ja tylko czasami cos skleję.Podziwiam Twoją wyobraźnię..Twój wielki zasób słów,Twój talent.....pozdrawiam serdecznie,piękny ten Twój niebieski księzyc...

    ...wyjrzałam przez okno jesienią,
    wilgotne ulice się mienią
    w niebieskiej poświacie księżyca
    gra deszczu cichutka muzyka.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leno - a ja lubię dobre ciepło które rozdajesz, w swoich wierszach, postach, komentarzach. Zauważyłam u Ciebie coś co jest unikatem - chęć dzielenia się swoja dobrą energią z innymi - miło mi że do mnie wpadasz - dziękuję:) A moje pisanie to pewnie nieszkodliwa grafomania w raczej pozytywnym znaczeniu, bo sprawia mi wiele radości, pomaga spokojniej spać i oderwać się od nie zawsze wesołej rzeczywistości. Jak jeszcze mogę się z kimś podzielić to już jest dla mnie baaardzo wiele. Dlatego cenę sobie bardzo Twoje wizyty Leno - bardzo:)
      Pozdrawiam Cię i dziękuję za śliczny jesienny wiersz :)

      Usuń