nutki

nutki

niedziela, 5 października 2014

Są takie miejsca






https://www.tapeciarnia.pl/166887


   

Są takie miejsca


Małe miasteczko układa się do snu,
zdejmuje z fasad rozsypane słońce.
Krzewy przybrały barwę złotorostu,
znikły proporcje.
Za każdym rogiem w rozpostartym cieniu,
porozrzucane fragmenty domina.
W zasięgu ręki gwiazdy na sklepieniu
i na kominach.

Zasłania okna znużone miasteczko,
sny niby koty magiczne pod płotem,
zgrywają koncert muzą wielkomiejską,
jakby sam Chopin,
rozsypał nuty, kreując miraże,
gzymsy kamienic pozlacając blaskiem 
- przestańcie mamić nocni adwersarze,
uciszcie fraszkę!

Bo o tym miejscu gdzie blisko do nieba,
gdzie chętne ptaki,budują swe gniazda,
deszcz życiodajny ze źródła wylewa,
śnią wielkie miasta.
Tutaj anioły zamieszkały w klonach
i tkają nocą spokój na kobiercach.

Zamiast tajemnic na otwartych dłoniach
malują serca.

Świt znów rozpostrze swoje wielkie okno
i zburzy nocy zbyt wysokie mury.
Dach dziś przecieka, lecz zdrowo jest zmoknąć
ze swojej chmury.
To tylko ranek lekko się zasmucił,
gdy noc bajała - "są miejsca ciekawsze".
Ech...
Warto odejść, żeby móc powrócić,
zostać na zawsze.




aranek






10 komentarzy:

  1. (łac. ibi thesaurus tuus, ubi cor tuum) – cytat z Ewangelii Mateusza (Mt. 6, 16-21) Piękny wiersz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tereniu, piękny wiersz..bardzo lubię Ciebie czytać.. przemawiasz do mnie za każdym razem, kiedy Ciebie czytam..! Miłego tygodnia Tereniu:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Jolu :) Zawsze się cieszę moja artystyczna, zdolna duszyczko kiedy mnie odwiedzasz - dziękuję za miłe słowa i cieszę się, że lubisz moje wiersze, bo wiem że masz wrażliwą (bardziej niż inni, jako plastyczka ) duszyczkę.

      Tobie Jolu także życzę miłego tygodnia :)

      Usuń
  3. Zawsze tutaj zagladam Twoje wiersze przenikają serce i duszę
    te Anioły, które tkają noc na krosnach
    a po nocy świt zburzy chmur mury
    i nastanie nowy dzień
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam takie klony, Bożenko na których mieszkają anioły - cały czas mają pełne ręce roboty i zawsze, bez względu na porę roku śliczne suknie :)
    Może u Ciebie też są, bo to duża rodzinka jest :))
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy są? Oczywiście, że są! I niech tak będzie dalej, mimo iż jeden z moich ulubionych poetów śp Andrzej Bursa... Ale w tym wypadku akurat się z nim nie zgadzam, albo inaczej nie podzielam opinii, czy też uprzedzenia i nie mam w d... małych miasteczek, choć czasami robią swoich mieszkańców na szaro. :) Piękny wiersz Teresko. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przytoczę ten wiersz Andrzeja Bursy za chwilę. Mnie się wydaje że na szaro to robią nas nasi politycy i to zarówno w małych jak i dużych miasteczkach. Bursa zdaje się tą obcesową wypowiedzią odcinał się od swojego wówczas nielubianego zajęcia w wydawnictwie tracąc młodzieńczą energię i czas. I to rozumiem - często sama miewałam podobne myśli, bo czasem wiadomo szaro i głową w mur, ale nie można nie kochać małych miasteczek - nawet w wielkim mieście, nawet w New Yorku :)
    Dziękuję Arku i Pozdrawiam pięknie :)

    "Sobota" - Andrzej Bursa

    Boże jaki miły wieczór
    tyle wódki tyle piwa
    a potem plątanina
    w kulisach tego raju
    między pluszową kotarą
    a kuchnią za kratą
    czułem jak wyzwalam się
    od zbędnego nadmiaru energii
    w którą wyposażyła mnie młodość

    możliwe
    że mógłbym użyć jej inaczej
    np. napisać 4 reportaże
    o perspektywacz rozwoju małych miasteczek

    ale
    .......mam w dupie małe miasteczka
    .......mam w dupie małe miasteczka
    .......mam w dupie małe miasteczka

    OdpowiedzUsuń