nutki

nutki

poniedziałek, 20 października 2014

W kapsule czasu




Wieczny pocałunek


Dzień matowieje, zanim się stoczy
w morze bezsensu, łuska ostatnie
sekundy trwania - oddaje nocy,
odpływa w ciszę, nagi wygnaniec.

Będzie dryfował zanim przepadnie:
Spełniony, zwykły lub bez znaczenia…
Zanim ogłuchnie w morzu, ukradkiem

zamknie sonatę,

(dla Beethovena)

w kapsułę czasu -

na wieczne trwanie,
rozedrga rafy, rozdźwięczy perły,
mrocznych potworów, paszcze zachłanne
w niemym zdziwieniu nasyci srebrem.

Ponadczasowym dotykiem szczęścia
na grzbietach fali, między nutami,
muśnie oddechem  i nawet we śnie,
nakarmi duszę światłem kabały. 


https://www.youtube.com/watch?v=iDnGXHC8nE0#t=119 


7 komentarzy:

  1. A tu to już Teresko dostrzec można u Ciebie fascynacje modernistyczne w niebanalny sposób ujęte we współczesnym wierszu. Dobre. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A Wiesz Arku, dzisiaj, jak zawsze kiedy potrzebuję wyciszenia od nieuniknionej rzeczywistości, bliżej mi do filozofii Schopenhauera .
      Nie kreowałam wiersza, jestem chyba na to za mało „wyrafinowana” i wykształcona, ale teraz kiedy przeczytałam Twoją opinie zauważam że faktycznie można tak czytać, chociaż głównym pomysłodawcą –moim natchnieniem i moim "Muzem" do napisania tego wiersza jest Ludwig van Beethoven, którego dzieła chciała bym zabrać w każdy swój sen nawet ten ostatni.
      Pozdrawiam Arku serdecznie i życzę miłego wieczoru, po pracowitym dniu :)

      Usuń
  2. Witam Tereniu , każdy z Nas potrzebuje wyciszenia od trosk życia codziennego , czy czytając książki, czy słuchając muzyki :)
    pozdrawiam cieplutko :) Bożena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko, za zrozumienie i za niespodziankę - Prawdziwą i niesamowitą. teraz mojemu wyciszeniu towarzyszą magiczne aromaty, czar latarenki, a wszystko to oplecione zapachem wspaniałej kawowej pokusy wydobywającej się z mojego nowego kubka . Jesteś czarodziejką i dobrą wróżką :)
      Bardzo dziękuję Bożenko za te wszystkie wspaniałości i to tak zupełnie bez okazji - książkę już zaczęłam czytać - porusza smutny wręcz straszny problem ale ważny dla nas kobiet . Nawet sobie nie zdajemy sprawy ze sa jeszcze miejsca na świecie gdzie kobiety są traktowane tak przedmiotowo. Książka godna przeczytania i polecenia - "Okaleczona" - Khady.
      Dziękuję i Pozdrawiam serdecznie Bożenko :)

      Usuń
  3. Wpadłam z pozdrowieniami,dawno mnie nie było...a tu takie piękne słowa......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Leno pojawiasz się i znikasz, jak mój księżyc w moich wierszach i zawsze sprawiasz mi miłą niespodziankę, kiedy Cie widzę, bo to znaczy, że czasem czytasz moje wiersze:)
      Dziękuję i Pozdrawiam również ciepło i serdecznie :)

      Usuń
  4. Na prawdę nie ma za co Tereniu :) dla mnie też to była przyjemność:)
    cieszę sie,że sprawiłam Ci radość :) Bożena :)

    OdpowiedzUsuń