nutki

nutki

niedziela, 26 października 2014

Tiulowe wstążeczki



 

Drzemią wierzby siwe wśród cmentarnych przecznic,
smutne w starych komżach, z wiekowym zarostem
Marmurowy anioł zaklęty w posążek,
wypatruje brzegu, drugiej strony rzeki.

Na wzniosłym cokole, w zmurszałym pomniku -
świątek przytłoczony majestatem nieba,
tkwi jak Piotr skruszony (choć tak się zarzekał),
od lat zadumany wersami dystychu.

Nie zbudzi granitów modlitewny patos -
zimne, niewzruszone, czekają na koniec
rozrzewnionych pieśni - po śmiertelnej stronie.
Spływa w zimną pustkę, łkające adagio.

Lecz nagle kruszeje porządek odwieczny
i nawet najtwardsze pękają kamienie,
wznosząc głuchą skargę, kiedy w czarną ziemię,
wtuliły się białe, tiulowe wstążeczki.




16 komentarzy:

  1. Coz za wymowa wiersza, Tereniu! Zakonczenie poraza!

    Piszesz doskonale, wiesz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu kochana jesteś . Wiem że nigdy nie pochwalisz na wyrost i wiem że się na pisaniu znasz jak mało kto, tym bardziej mnie cieszy Twoja pochwała. Jak widzisz wciąż się uczę , a ten wiersz jest prawdziwym obrazem który noszę w sercu :)

      Pozdrawiam Elu serdecznie:)

      Usuń
  2. Pięknie. Wspaniały wiersz Teresko. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arku - Dziękuję i Twoje zdanie Profesjonalisty jest ważne i zawsze się wsłuchuję :)

      Miłej niedzieli Arku i zasłużonego odpoczynku po całotygodniowych trudach edukacyjnych :)

      Usuń
  3. świetny wiersz :) a zakończenie rzuca na kolana:)
    miłej niedzieli Tereniu:)
    Bożena:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz Bożenko - ten wiersz napisało życie i właściwie nie wiem czy za niego dziękować, bo dokładnie tak jak napisałaś - puenta rzuciła na kolana - nie przestały mnie już boleć ...
      Ale Tobie bardzo dziękuję za przeczytanie i podzielenie się swoimi wrażeniami :)
      Niedziela już się zmierzcha i to w bardzo jesiennym stylu :)
      Miłego ciepłego wieczoru :))

      Usuń
  4. Ja szybko się wzruszam...ostatnia zwrotka jest odzwierciedleniem stanu każdego z nas...gdy...:"w czarną ziemię tula się białe, tiulowe wstążeczki.."Pozdrawiam,Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu - dziękuję, że podzieliłaś się swoimi wrażeniami. Tak masz rację, każdy nawet najtwardszy człowiek pęka w obliczu takiego dramatu.

      Pozdrawiam Cię Jolu serdecznie :)

      Usuń
    2. Podzielę się z Tobą moją tajemnicą,
      że Jola i Lena mają jedno lico....
      Tylko kilka osób zna tej sprawy sedno,
      ze obie kobiety są kobietą jedną......
      Więc jeśli tu Jola komentarz zamieści,
      to jakby od Leny pochodzą te treści....:-)

      Usuń
    3. A niech to :))
      z ciekawości pękam
      dwie dzieweczki w jednej,
      a każda z nich piękna.

      Jestem wdzięczna - posyłam szczery uśmiech dla Ciebie:))

      Usuń
    4. Od A do Z zachwyciły mnie Twoje wersy, Tereniu... Do tego obrazek aniołka cudnej urody... :-)

      Wzruszyłam się, kurka... wiersz porywam do schowka :-))

      Usuń
    5. Dziękuję Beatko za każde twoje słowo i wzruszenie przy wierszu, który jest mi szczególnie bliski :)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Tu nie potrzebny żaden mój komentarz...
    Pozdrawiam Tereniu :)

    OdpowiedzUsuń