nutki

nutki

wtorek, 24 czerwca 2014

"Słono"




Ćmy przysiadły na rzęsach o świcie –
ciszej serce, nie marudź, że słota.    
Jeszcze będzie na szczęście pogoda,
nie pozwolę dziś smutkom wykipieć.


Czas już iść, miałeś dziś dziesięć minut.

Smutna gra, zamiast braw słoność w ustach.
Nie patrz tak, podchwyć wiatr, mknij jak mustang
po wyśniony swój wieniec wawrzynu.


Przytulone do okna anioły,

zamyślone tkwią w szarych sukienkach,
promyk usiadł na suchych hortensjach
i przegląda się w szkiełkach cyrkonii.



Sztuczny świat, wyje wiatr w tej piosence
obojętność jest gorsza od zdrady
Blady świt zmywa tło maskarady
smutna myśl - cierpią dziś nawet wiersze...


Noc już zmyła swój gęsty makijaż,

przez sen mruczy, że życie jest krótkie.
Zaplątałam się w czarne jej suknie,
teraz nagim mnie cieniem owija.



Płoną ćmy, słone łzy, szkarłat wina...
Te anioły też są tekturowe...
nie ma nas, tracisz czas (bezcelowo),
bo nicości nie można zatrzymać.



9 komentarzy:

  1. Tereniu znów tak cudny, melancholijny wiersz, że dech zapiera - przepięknie ujęłaś.
    Czasem wszystkich nas dopadają smuteczki, ale po nocy wstaje słońce, a wiersz zostaje...
    Cudnego dnia Ci życzę, samych radości :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj bawi się w chowanego, ale czeka mnie miły dzień - Wiesz uroczyste powitanie księżniczki, więc wszystkie smutki bledną przy tym wydarzeniu :)
      Tobie tez Basiu miłego - może mi się udać sfotografować tego boćka w rumiankach to będzie dla Ciebie w prezencie:)))

      Usuń
  2. A wiesz Tereniu, że ja już widziałam, ktoś ze znajomych miał fotkę boćka i kwitnących rumianów w gnieździe - może to ten sam bociek?
    A zdjęcie księżniczki będzie? :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu - :) Zdjęcia są na razie zabronione przez rodziców - jedynie na priva:) A boćki sfotografowałam ale nie wiem czy zdjęci będą udane bo ciut za wysoko- za to napatrzyłam się że hej:)) Akurat jeden przyleciał z obiadem i jak tylko usiadł na gnieździe drugi poleciał rozprostować nogi, a maluchy konsumowały :)) Dawno się tak nie uraczyłam przyrodą:) Miłego popołudnia Basiu - ja miałam cudny dzień:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnie piszesz,bardzo mi się podoba ten wiersz,tak pięknie ujęłaś w słowa smutek i melancholię....życzę rozpogodzenia duszy i ogrzania się w promieniach maleńkiej gwiazdeczki, przy niej pryśnie ten nastrój,pozdrawiam serdecznie,Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj ogrzałam Leno :) To niesamowite ile szczęścia może dać taka mała kropelka życia, która jeszcze nawet dobrze nie widzi, a już się uśmiecha i słucha tak jak by coś rozumiała - życie nigdy mnie nie przestanie zadziwiać do ostatniego oddechu- tego jestem pewna:) Dziękuję ze mnie odwiedzasz Leno - uśmiecham sie do Ciebie i życzę spokojnej nocy:)

      Usuń
  5. Cudny wiersz...
    Gratuluję babci wnusi... wnusi zyczę zdrówka i szczęśliwego życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Sofio:) Nawet nie Wiesz jaką mi przyjemność sprawiłaś swoim komentarzem - nie mogę spać i markuję po nocy, a tu taka miła niespodzianka - ktoś ze mną nie śpi i jeszcze czyta moje wiersze:) Wnusia jest śliczną perełką - bardzo ją kocham , ale kto by jej nie kochał...:)
      Dobrej nocy "Sofijko" jak to Basia mawia - dziękuję:)

      Usuń