nutki

nutki

wtorek, 10 czerwca 2014

Przyspieszenie lata :)




Obrazek z internetu: by leejun35 "Summmer girl"


“Lata lato”


Ach, kto to? To ona! Ma włosy pszeniczne,
na nagich ramionach, sukienka zielona
prześwieca, podkreśla jej kształty przepyszne,
zmysłowo napręża i zaraz ją komar...

Ach, co tam, niech bzyczy i motyl motyli,
na łące zakwita, by oddać się w trawie,
makowym zalotkom czerwoność rozchyli,
stokrotnie zadziwi, bławatkiem rozbawi.

Dmuchawce i pszczoły zaplącze we włosy,
żowi policzki wschodzącym promieniem,
pluska się w strumieniu, nie kryjąc radości,
nagością zachwyci rozgrzane kamienie.

Zamyśli jesiennie, czerwonym podszeptem,
zaskwierczy brązowym, prażonym dotykiem,
mokrymi stopami pomknie bezszelestnie,
jeszcze bujnościami ciała zakołysze.

Miętowo, zmysłowo namaści powieki,
bez łez, bez zaczekaj, na skrzydełkach ważki,
pofrunie i jeszcze zawoła z daleka -
wietrze lubieżniku – kocham twe igraszki.

Ach, kto to, jej złoto pokrył rudą miedzią?
Rozświetlone szczęście zatopił w bursztynach?
słońce brodzi w wodzie lub wzdycha pod miedzą -
poczekam, aż wróci, ta moja dziewczyna.





10 komentarzy:

  1. Pięknie opisane w tym wierszu nie ma jak to piękne lato.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Agatko:) U Ciebie w ogrodzie także widziałam piękne lato :) Miłego dnia Tobie życzę:)

      Usuń
  2. Przyjmuję z ochotą
    takie letnie złoto.

    Pozdrawiam Jan Toni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne Teresko! Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć letni Arku :))) letni, bo zmieniłeś swój wizerunek, nie ze względu na temperaturę uśmiechu:))) Dziękuję i Pozdrawiam również serdecznie:)

      Usuń
  4. Ależ ta Pani Lato ponętna, a jakie ma wzięcie :)
    Piękny poetycki portret namalowałaś Tereniu - co tam, że zrudzieje, skoro też uroczo. Tymczasem widać ją wszędzie, cieszy oko i wszystkie zmysły.
    A ja wstałam już, bo dzisiaj Pani Lato ma kiepski humorek, chce polać deszczem, z może nawet sypnąć gradem, więc musiałam zabezpieczyć swoje tarasowe roślinki. Mój mąż mówi, że w drugim wcieleniu chce być roślinką na moim tarasie...
    Miłego dnia, nawet jeśli z deszczem - przyda się oddech od potwornego upału, jaki był wczoraj.52 stopnie na słońcu/ i przez ostatnie dni :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam w Radio ze u Was nawałnicami straszą Pewnie ta gorąca dziewczyna wkurzyła się, bo wciąż na nią narzekają :))))
      Mam nadzieję że Ciebie nie ruszy b ja opiszemy a nawet możemy poczęstować arbuzami i skrzywić wizerunek:))))
      Maż pewnie wie co mówi, skoro do roślinek wstajesz o 6 rano???? Dla mnie to raczej pora nocna, no ale ja wczoraj miałam towarzystwo do rana. Mój kol. usiadł na szczycie przeciwległego domu i tyle miał do powiedzenia - nawet mu zdjęcie pstryknęłam :) Dziękuję Basiu za odwiedziny - zawsze sprawiają m ogromną przyjemność - czuje się jak mój kot "kazik", należycie pogłaskana :))))) Dzięki i dobrego dnia - niech nawałnice Cię omijają :))

      Usuń
  5. Dzień dobry:) Tereniu mówią, że złego szlag nie trafia, więc wszelkie nawałnice omijają mnie dużym łukiem :) Nie tęsknię za nimi, ale odrobina chłodu przydałaby się, a tu znów słońce, weneckie niebo i na nic się nie Zanussi :)
    Może już wreszcie jesteś babcią? bo do tej pory, jesteś tylko żoną dziadka /tak, tak.../:) Dobrego dnia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Basiu:) Moja wnusia nie zdecydowała się jeszcze,wiec trzeba czekać,mała dama nam się szykuje i stroszy piórka :))) a lato, u nas także w pełni i zaraz zamierzam z niego skorzystać - ruszam w plener. Miłego dnia Basiu:))

      Usuń