nutki

nutki

niedziela, 29 czerwca 2014

Przed zachodem...




“Pora nasycenia”

Zieleń  rozlała  się jak rzeka,
można napełniać nią butelki,
a ty kochanie jeszcze czekasz,
choć rozmodlone lśnią iskierki.

Na niebie wielki wulkan kipi,
i spływa  złoto lśniącą lawą,
zapala żółte aksamitki,
a tobie tego żaru mało.

Już papierowe jabłka w sadzie,
lecą jak listy do jesieni,
słowik ostatnią nuci frazę,
nie myśl mój miły, że to zmienisz.

Pachnące groszki pną po murze,
kuszą bajecznym aromatem,
a ja nie będę czekać dłużej,
ja się odurzę tym zapachem.

Pozrywam jabłka  i nasycę,
świeżością mięty, młodym winem,
zatańczę  boso i  zachwytem,
znajdę na szczęście koniczynę.

Póki w zielonej trawie świerszcze,
grają melodię nasycenia,
 muzyką lata się nacieszę,
w sercu  zachowam  dla jesieni.

Nim się wypalą letnie  zorze,
chmury zasnują smutnym deszczem,
jeszcze się wszystko zdarzyć może,
to taki dobry czas na szczęście.

7 komentarzy:

  1. Ach Teresko... przeczytałam w zachwycie trzy razy... odnajduję w nim coś dla siebie.
    Wszystko tu się uzupełnia... piękne rymy, interesująca treść uzupełniona wspaniale dobraną ilustracją. Nawet zielona czcionka ma tu swoją wymowę ...
    Dziś mamy z mężem swój szczególny dzień... a ja zaczynam go Twoim cudnym wierszem:)
    Miłego dnia Ci życzę:-)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Sofijko:) Cieszę się że znalazłaś coś dla siebie i bardzo mi miło że zauważyłaś nawet zielony kolor czcionki - to miłe, bo rzeczywiście staram się żeby szata graficzna współgrała
      Życzę Tobie i małżonkowi w dniu Waszego jubileuszu żeby ten dzień był wyjątkowo miły , pełen ciepłych spojrzeń i miłych niespodzianek, a na resztę dni życzę Wam miłości, szczęścia i wszystkiego co daje radość - Najlepszego:)

      Usuń
  2. Twój wiersz napawa optymizmem radością zielenią zapachem kwiatów
    ciesze sie,że go czytałam choć u mnie pada deszcz
    pozdrawiam kobietko z nogami na księżycu:) buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Bożenko:) U mnie się chmurzy i pewnie także zaraz popada, ale i tak lubię lato:) Dzisiaj mnie czeka wyprawa medyczna na całe popołudnie, jednak po drodze takie widoki że zrekompensują mi wszystkie życiowe mankamenty :) Dziękuję że wpadłaś dziewczyno pachnąca tulipanami :)))))))))))) Miłego dzionka Bożenko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie, lirycznie, kobieco, ślicznie Teresko! Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arku :) Właśnie wróciłam z kina byłam na kobiecym filmie "Imigrantka" - szczerze mówiąc nie polecam może z uwagi na obsadę, ale generalnie licho:))
      Dziękuję Arku - cieszę się że się podobał:))
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  5. Bardzo się spodobał. Lubię takie. :)
    Serdecznie pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń