nutki

nutki

czwartek, 19 czerwca 2014

Sowa z przyjacielem






„Kółko graniaste”

Drodzy panowie miłe panie!
Od kilku dni tkwię w dylemacie,
trapi mnie temat –podsłuchiwanie!
Zapewne wszyscy się domyślacie,

że mam na względzie, aspekt moralny
dobrodziejstw naszej demokracji,
w świetle sensacji parlamentarnych,
dylemat rodzi się nieważki -

czy nasze prawo ma swoje lewo
i można je naciągać, zgniatać,
co dziś jest ziarnem, jutro plewom -
jeden zagrabi, drugi wymiata.

Mam dość mącenia i pieniaczy,
utkanych afer, kaczych intryżek!
Oj pokerzyści – kiepsko gracie,
karty znaczone i fałszywe!

Drodzy panowie, miłe panie,
nie stoję tu po żadnej stronie,
świętych to nawet w Watykanie,
nie uświadczycie, na ironię.

Sztuczki, podsłuchy, inwigilacje,
zgarnąć pod stołem jak najwięcej…
Ta wasza swojska demokracja,
ma w łajnie upaprane ręce.

Wstyd, draka – tanie widowisko?
Stos rekwizytów, aktorów wielu,
bez scenografii - jest koryto!
i wciąż przybywa reżyserów...

Prawa czy lewa, wciąż przecieka
i wciąż chybocze się wam tratwa.
Kiedyś podobnym rzekł poeta –
„bujać to my panowie szlachta”,


gdy do prostego rzekł człowieka,
co to go nie stać na zbyt wiele,
pławcie się sami w tych prze-ściekach:

Życzy wam sowa z przyjacielem!



6 komentarzy:

  1. :))))))))) Tereniu, ale dowaliłaś z liścia! Super ujęłaś, a z przekazem zgadzam się w stu procentach - ciśnienie na rządzenie, choćby popiół i zgliszcza... a ciemny lud to kupi!
    Kradnę :))) Dobrego dnia, wreszcie spokojnego Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu :) Wczoraj dałam sobie trochę czasu i poczytałam różne różniste artykuły i wypowiedzi, na temat i wkoło tematu i powiem Tobie że bardzo brzydko pachnie :)

      Życzę miłego dnia Basiu i sama takiego oczekuję ...)

      Usuń
  2. Bardzo trafny wiersz "na czasie" Teresko! Doskonale napisany, interwencyjny, ujęty z rozsądnej strony, bo broniący rozsądku, o to chodzi w tego typu wypowiedziach publicystycznych, czy wręcz politycznych. Teresko czasem liryk - Ty jesteś z natury liryczką - też, gdy go krew zalewa, wypowiada się w takiej właśnie formie, to nie grzech, grzechem byłoby milczeć, gdy ma się coś do powiedzenia. Ty masz "coś" zatem świetnie, że się tym "czymś" z czytelnikami dzielisz. Ja jakość oniemiałem "na temat", może potrzebuję dystansu, póki co podpisuję się pod Twoimi mądrymi refleksjami i dziękuję Tobie za ten wiersz. Z najserdeczniejszymi pozdrowieniami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Arku, dziękuję bardzo:) Wiem że tego typu tekst wybrzmiał by lepiej w innej formie i właściwie, po lekturze wczorajszej prasy i wciąż napływających newsów w mediach zamierzałam napisać satyrę dlatego rym. Jednak w trakcie górę wzięły moje emocje i myśli i się wylało. Rzeczywiście masz rację, że mnie krew zalewa, jak każdego normalnego człowieka w tym kraju.
    Twoja opinia co do wiersza jest bardzo cenna Arku - na wystawę z tym wierszem nie pójdę ,ale przynajmniej czuję się trochę lżejsza :)
    Miłego dnia Arku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słysze już po prostu
    o rządzie FACHOWCÓW.
    i mnie ktoś tam mami,
    że PRZED wyborami.
    Nadszedł taki czas:
    "my, ale nie nas".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo trafnie ująłeś Janie :)

      Mądre Twoje słowa rzeknę jakiem sowa,
      przyjaciel do-szczeka,
      ot prawo człowieka...
      wieźć życie rozwiązłe
      i pouczać wszystkich
      a psi obowiązek
      nie robić do miski...

      Miłego popołudnia Janie :)

      Usuń