nutki

nutki

niedziela, 4 stycznia 2015

Śniadanie z blondynką






*** Gdzie nie spojrzę …
                                      
W krajobrazie marzeń,  na jaśku w stokrotki,
w uśmiechu z karmnika sikorki szczebiotki...
Połykam liryki wśród kawowych smużek,
śniadanko z blondynką w porannej lekturze.

Dzień dobry – tam nie patrz! Boisz się pająka?
Pozwól że przedstawię, on się u mnie błąka,
(w co trzecim, na zmianę) kiedy srebrnik znika,
każdy ma swojego rzec można „Alika”.

Na pierwsze śniadanko łykam "Pamiętniki",
beczka śmiechu pływa w mojej jajecznicy.
Żądełka  satyry - „nic ująć nic dodać”,
nie może sam „Pancio” dziś  interpelować.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nie zawrócisz  czasu  na  życia rozdroże,
lecz listy do matki,  już od łez nie wyschną,
ilekroć ktoś książkę do serca przyłoży,
na utkanych wersach,  jak rosa zabłysną.

W mądrych słów esencji, jak w listkach herbaty,
smakuję wieczory, płynie złota stróżka,
znikają znaczenia, odpływają daty-
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kto zasiał rumianek na moich poduszkach?


11 komentarzy:

  1. Basiu - moje serdeczne gratulacje ! Twoja książka jest piękna, prawdziwa i elegancka. Godnie Cię reprezentuję. Znam chyba wszystkie Twoje wiersze, a teraz odkrywam je na nowo. Bardzo dziękuję za wspaniałą dedykację, za cudowny egzemplarz i z góry zamawiam kolejną Twoją książkę (żeby mnie nikt z kolejki nie wykopał) . Gratuluję Basiu z całego serca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo, serdeczne gratulacje dla Basi :-)) Świetnie, że Jej myśli doczekały się oprawy... są tego warte.
    Oczywiście ustawiam się w kolejce po książkę! :-)

    Ps:
    Tereniu, widzę, że Blondynka nie odstępuje Cię na krok ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko - właśnie mam ją zawsze pod ręką i chyba będę musiała wykombinować jakąś przezroczysta owijkę żeby nie zniszczyć:)
      Książka jest miodzio i nie można się od niej oderwać.
      Dziękuję w imieniu Basi:)
      Mam nadzieję że niebawem wróci do nas :)

      Miłego wieczoru i tygodnia Beatko :)

      Usuń
  3. Tereniu Ty potrafisz i zaskoczyć i uśmiechnąć i wzruszyć - Ty po prostu potrafisz wszystko :)
    Miałam trudną podróż /burza śnieżna przez pół drogi/, jestem zmęczona, ale zajrzałam na moment - akurat na ten moment:)))
    Dziękuję Ci za wiersze, bo lepszej reklamy nie mogłaś mi zrobić :)) Śniadanie z Tobą, to wieeeeelka przyjemność,chociaż noc spędził z "Blondynką" mąż mojej przyjaciółki... powiedział dosłownie: Ewka dzisiaj idę do łóżka z Basią :)) Nie była zazdrosna.
    Dziękuję Ci Tereniu za to wyjątkowe "podsumowanie", pewnie starym zwyczajem ukradnę je :)
    W najbliższym czasie, jak trochę ogarnę się poczytam to, co powstało podczas mojej nieobecności :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Basiu :)) Powiem Tobie, że teraz to mogą się Tobie nawet częściej przytrafić takie wieczory i noce i nawet z nieznajomymi :)))) Nic Basieńko nie zmyśliłam wszystko to święta prawda i nawet w połowie nie oddałam wrażenia jakie wywarła Twoja książka :) teraz odpoczywaj po podróży i do miłego :)))

      Usuń
  4. Beatko dziękuję Ci za miłe słowa, a książkę, jeśli chcesz możesz otrzymać pocztą, odezwij się na fb, na priv.
    Pozdrawiam serdecznie :))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Doskonały komentarz do tomiku Basi Teresko! Pozdrawiam Cię serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Arku :) Tobie także należą się gratulacje. Napisałeś piękną recenzję , a więc masz tam swoje udziały :)
      (Ciekawa jestem jak z tym łóżkiem :))))) Ale nie musisz odpowiadać:)

      Pozdrawiam pięknie :))

      Usuń
  6. Gratuluje Basi tak pięknych wierszy i wydania tomiki a Tobie Tereniu w podzięce za te wiersze Basi wyszedł cudny wiersz
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko? Chyba tak :)
      Basi książka to nawet nie tomik a przepiękny zbiór wspaniałej poezji. Można w nim znaleźć wiersz na każdy nastrój i rzeczywiście chętnie po nie sięgam - działa magicznie i kojąco:)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń