nutki

nutki

czwartek, 29 stycznia 2015

*** Na sen



WILLEM HAENRAETS 
https://wooarts.com/willem-haenraets/




Bez przed zaśnięciem 


Niebieski włóczykij podświetlił storczyki
na oknie, jak panny w wieżach,
w podniebnej zamieci, zbłądzili poeci
bo nieba nikt nie odśnieża. 

Przez gęste mgławice, na koźle z księżycem,

mleczną arterią z polotem,
tak gnają w tej ciszy,
aż stary wóz skrzypi
i felgi wymienia na złote.

Nie spostrzegł bo ziewał pył drogę zawiewał,
poturlał się biedak w krzak bzu,
potrząsnął gałęzie
- na sen? Nie, na szczęście!
Na rzęsie gwiazdeczka - o tu…

Na włosy, na usta, srebrzysta rozpusta.
- Nic nie mów, ty wiesz i ja wiem.
Nikt puenty z nas nie zna,
jedynie poezja,
dziś muska nam pełnię tym bzem.

Płonęły wersety, ktoś szal na rolety
i poszedł bez szala… No bez!
Zasypał na biało,
coś mi się zdawało,
że przez sen słyszałam - ja też ...


aranek






4 komentarze:

  1. Ach, lubię zaglądać do "Arankowa", bo zawsze czeka jakaś miła, liryczna niespodzianka, tym razem wiersz jak balsam na skrzeczącą rzeczywistość. Dziękuję Teresko i pozdrawiam serdecznie. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię, że Ty lubisz Arku zaglądać do mojego blogowego okienka :))))))) Sama dzisiaj potrzebowałam balsamu więc nie ma jak rymek z rumkiem albo rumek z rymkiem i dobre towarzystwo :) Dziękuję pięknie - baśniowych snów Arku:)

      Pozdrawiam Cię również serdecznie:)

      Usuń
  2. A ja wczoraj nie zajrzałam? Widać nie, a tu taki romantyczny, zimowy, a cieplutki wiersz, z taką piękną puentą :))) Rzeczywistość skrzeczy więc
    taki wiersz, jak balsam Tereniu, Ty wiesz:))
    Miłego wieczoru :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu :)

    na słoty kłopoty – wiersz
    na bzdurki, głupoty – wiersz
    gdy skrzypi i skrzeczy – wiersz
    na wszystko najlepszy - wiersz

    Dawno się przekonałam że to jest najlepsze lekarstwo no i jeszcze muzyka. jak te dwie muzy są w pobliżu - nic mi nie straszne. Wiesz Basiu, to są pewne przyjaciółki :))) Jedna nazmyśla mi bajeczek (jak ta powyżej), druga zanuci i wszelkie chrzęsty są nieistotne:)

    Tobie także życzę miłego wieczoru, a jutro fajnej soboty.

    OdpowiedzUsuń