nutki

nutki

wtorek, 11 listopada 2014

Święto


Trochę się wylało


Moja Ojczyzna obchodzi dzisiaj święto
a ja powinnam być z tego faktu dumna,
bo na co dzień, to jestem bardzo zajęta,
na co dzień, jestem coraz częściej chmurna.


Bardzo się cieszę, tak od serca naprawdę,
bo lekcje historii wciąż dobrze pamiętam.
Niejedną łunę i niewolę i zdradę
przetrwała i nie nauczyła się klękać.


Tę miłość i dumę, wraz z pierwszym oddechem
jak dziecko szczepionkę, jak najlepsze miejsce...
Tylko, dlaczego przez łzy się dziś uśmiecham
i tak się czuję jak ostatnia w kolejce?


Moja ojczyzna jest dzisiaj taka piękna,
okryła swe blizny eleganckim strojem
a mnie, serce pęka nie z nadmiaru szczęścia
i dlaczego podarty obrus na stole?


Właśnie przez tą dumę którą noszę w sercu
w kącie dzisiaj obejdę skromne imieniny
z bezrobotnym Jankiem i bezdomnym Heńkiem...
Wielkiej pomyślności Jej dzisiaj życzymy.


Pewnie się uzbiera niemała gromada
tych, dla których zbrakło na igrzyskach chleba.
Oni swojej dumy Ojczyzno kochana
nie włożą do garnka, choć się nie przelewa.


Ja przepraszam bardzo, że przy takim święcie
jakoś nie do śmiechu, ale kłaniam nisko...
Niech pękają z dumy, ci co tak zawzięcie...
Chcą cofnąć historię kochana Ojczyzno.


5 komentarzy:

  1. tyle wojen tyle krwi przelanej a mimo to kochamy tę Naszą Ojczyznę
    choć młodzi idą innym torem myślenia wielu ich wyjeżdża za lepszą pracą i płacą
    bo tu w Polsce jest co raz gorzej
    pozdrawiam Tereniu:) Bożena :)

    OdpowiedzUsuń
  2. http://youtu.be/qNlHNViXy9A

    To kiedyś napisałam i zrobiłam clip ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ładny clip Bożenko - wspomnienie rodzinnego domu - podziwiam Twoje zdolności - Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Lubię ten wiersz Teresko, jest po prostu adekwatny. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także go lubię Arku, pomimo a może dlatego, że jest napisany bardzo prosto, bez ozdobników, tak właśnie jak by to zrobił mój znajomy Heniek :) Ten wiersz nic nie traci na aktualności a wręcz przeciwnie - niestety.
      Dziękuję i Pozdrawiam Arku - miłego wieczoru:)

      Usuń