nutki

nutki

czwartek, 27 listopada 2014

Smutna piosenka



 
Obraz : Irene Sheri
(Dla smutnych ptaków)

Nie dla ptaków tych, ogrody botaniczne.
Stary łajdak dziś na niebie jak dwa złote. 
Dusi skręta- w srebrnej gębie drwi cynicznie-
Nie licz gwiazd, razem osiem, koniak i hotel.

Mówił kochać to żyć,
pobiec razem pod wiatr,
ciepłe gniazdo,
i złoto na klonach.

Zimą śnieg, wiosną bzy,
pełen gwiazd rajski dach,
muszę wracać-
no wiesz, chora żona ...

Nie dla ptaków tych, ogrody botaniczne,
nawet niebo im nie zawsze najłaskawsze,
czasem suknie zaszeleszczą nostalgicznie,
miał być raj, a tu czar wstawionych gwiazdek.

Głupie bajdy guślarki,
ktoś pomylił jej rytm,
grając tanga
fałszywą melodię,

w biegu kiecka, sandałki,
łomot drzwi odpadł tynk.
Napisała
szminką- odchodzę...

Nie dla ptaków tych, ogrody botaniczne...
Księżyc czepia się dziś okien grand hotelu-
smutny banał, mruczy drwiąco nad ulicą -
lalka, burbon trochę kiwa ? Spadaj cwelu...

Nie zatrzymał, nie pobiegł,
zahaczyła skrzydłami,
o latarnie,
nad kolczastym agrestem,

pofrunęła na oślep,
nie przestając się ranić,
teraz marznie,
jak sto innych nieszczęść.

Ref. Nie dla ptaków ...


10 komentarzy:

  1. Ależ Ty Tereniu potrafisz wzruszyć, rozczulić, poruszyć!
    Przepiękny tekst, smutna piosenka z /pieskiego/ życia niejednej, młodej kobiety, na oślep szukającej swojego szczęścia.
    Kurczę, ale bym chciała usłyszeć ją w wykonaniu mojej Edytki, albo - no właśnie, to jest pomysł, wyślę po prostu, kto wie?
    Mam nadzieję Tereniu, że pozwolisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja już Tobie kiedyś dałam przyzwolenie na wszystko co dotyczy moich tekstów. Mam pełne zaufanie, że cokolwiek zrobisz (łącznie z korektą) to tylko i wyłącznie w dobrych intencjach:)
      Jednak nie sądzę, że moje amatorskie piosenki mogłyby zainteresować gwiazdę tej miary:) Dziękuję Basiu za uznanie, zawsze znajdziesz tyle dobrych słów, które są dla mnie jak
      balsam :)
      A temat piosenki powtarza się także w kilku moich wierszach. Powraca zwykle jesienią, kiedy robi się zimno i "leśne nimfy" w krótkich spódniczkach skaczą z zimna na poboczu drogi, którą niemal codziennie przejeżdżam. Żal mi zwyczajnie i czasem myślę że to nie one, to życie je wybrało do takiej roli. Dobrze Basiu, że zinterpretowałaś ten tekst bo pamiętam kiedyś na znanym nam wszystkim blogu, napisałam wiersz o Powstaniu Warszawskim i jedna z bardzo tam uznanych autorek wzięła mnie za uczestniczkę Powstania (co nie przynosiło mi żadnej ujmy na honorze jednak zmieniało nieco mój wizerunek:)))))))

      Usuń
    2. niezłe :))))) ja nie pamiętam takiej sytuacji :))

      Usuń
    3. Była, była i pamiętam, ze wtedy analizowałam wiersz, słowo po słowie, czy mógł być tak odczytany czy po prostu po łebkach, a potem machnęłam i pomyślałam ech w - ariat :))))

      Usuń
  2. Ilustracja też wyśmienita, doskonale dopasowałaś do tekstu :)
    Miłego wieczoru Tereniu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podałam link do strony na której są umieszczone obrazy tej autorki - są wyśmienite - wiedziałam że przypadną Tobie do gustu.

      Miłego wieczorku Basiu wzajemnie :)

      Usuń
  3. Twoje Autorskie piosenki Teresko bardzo by wzbogaciły repertuar niejednej Edytki, a może nawet przywróciły im wiele blasków i oklasków. Basia ma rację, trzeba słać, jak się nie pozna, to małpa, a jak pozna... Powinna, bo piosenki świetne, tylko nuty pisać. Ta z tym najlepszych. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś miły Arku i bardzo Tobie dziękuję za takie poparcie dla moich tekstów :))
      Miłego wieczoru i serdeczności dla Ciebie :)

      Usuń
  4. Tereniu smutna ta piosenka o kobietach tych co są jak ptaki poszukujące miłości tu Moi przedmówcy mają dużo racji pisząc ,że niejedna piosenkarka nie tylko Edytka by chętnie ten Twój wiersz włączyła do Swojego repertuaru ... pozdrawiam cieplutko:) Bożena :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Bożenko za odwiedziny i miły komentarz:)
    Życzę Tobie sympatycznej, spokojnej soboty -

    Pozdrawiam - Teresa :)

    OdpowiedzUsuń