nutki

nutki

środa, 28 maja 2014

Tylko tyle...





„Tylko tyle”

Żeby słońce, żeby niebo, żeby wszystko
razem z tobą, mieszać w pełnym kawy dzbanku,
mieć twój uśmiech, twoje oczy zawsze blisko
wspólne koty, przyczajone do  poranków,

którym radość miesza w głowie wielka łyżką
że, aż kipi i przelewa się z nadmiaru -

nazbyt  dużo?

Nie to jeszcze nie jest wszystko!
Słodkich słówek zatrzęsienie mi wyczaruj,

taką magią, która mocy nie utraci,
zawerniksuj  tak, jak obraz każdy uśmiech,
żebym mogła, dziś na zapas się wzbogacić,
kiedy wpadną słotne deszcze - na pojutrze,

będę miała, pelerynę pełną słońca
i parasol zakochany w niepogodach,
w zamian dam ci korzec blasku, snów pół korca,
kiedy nocą srebrny lampion błyska w okna. 

Tylko tyle?

(zapytałeś), przecież nie wiesz,
że dla ciebie w moich snach utkałam święta,
migdałowe na dzień każdy i schronienie -
klucz zostawię na poduszce -

zapamiętasz?


 
 
 

6 komentarzy:

  1. Czyli nie będzie za darmo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już jest drogi Janie,
      że nic się za damo nie dostanie:)

      Miłego popołudnia - w Wielkopolsce pada, pada pada :))

      Usuń
  2. Tereniu przepiękny wiersz i nic za dużo, to wszystko, czego chciałoby się, by być po ludzku szczęśliwym, by budzić się z radością.
    Już samo czytanie tych wersów wywołuje uśmiech.

    Dobrego dnia Ci życzę, słońca!
    U nie zaświeciło, już ucieszyłam się, że zostanie, ale schowało się za chmurami. Nie pada, ale to dopiero ranek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu - dziękuję, a mnie się wydawało że może trochę za mało za aż tyle, wiec dopisałam jedną strofę i chyba dołączę :)
      U mnie słońce dzisiaj na wagarach, ale czasami takie chmurki mają swój urok i truskawki trochę przystopują bo ceny szaleją w dół ( do bólu) . Pozdrawiam i miłego wieczoru:) Ja dzisiaj miałam mały remanent komputera:)

      Usuń
  3. Witaj Tereniu weszłam na chwilkę po wizycie w szpitalu
    u taty ... nie za duzo i też nie za mało słońca promyczek usmiech na przyszłe deszczowe dni
    pozdrawiam ciepło;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Bożenko, że o mnie pamiętasz, pomimo takiego zmartwienia - mam nadzieję że Twój tato wróci do sił i wkrótce wyzdrowieje czego z całego serca życzę:)
      Pozdrawiam również serdecznie:)

      Usuń