nutki

nutki

sobota, 12 marca 2016

Podsłuchany



 kowalik sitta europaea
 http://ptasieogrody.pl/wiki/Kowalik

Komitet powitalny       /humoreska/

Kowalik wkuwał wiersz na pamięć,
a mrówka przez sen – zamilcz Kowal!
Mam wiersz o wiośnie - skomplikowany,
a głowa nie ta … Kto skomplikował?

Wiadomo przecież, że Poeta
wielki, jak kosmos – wirtualny!
W obcym języku? Nie, lecz pojechał,
słownikiem wielce niebanalnym.

Hm! Wszystko jasne ! To wyższa półka!
Niech orzeł wkuwa – wołaj króla.
Zna się na bitach, wie co to półbajt
i poetycko bardziej kuma.

Kuma, nie kuma, też twórczej myśli,
a strofy w necie światłowodowym,
że dziury w niebie!  
Wygryzły myszy?
Są na usługach – komputerowe.

Jakiem  Kowalik, łeb mam łebski,
a pazur też nie od parady,
wiersz górnolotny, tekst prześwietny,
lecz nie wykuję tej szarady.

Wiosna od wieków tkwi w poezji,
cała w skowronkach – jednak  wtopa!
Przez próg, wyczuwam cień sugestii…
Zróbmy więc zrzutę na Laptopa.

Zamiast wiersza :)
 





4 komentarze:

  1. :))))))))))))))))))))))
    Świetny Tereniu, uśmiechnęłaś z rana.
    Słucham śniadania u Moniki i zrobiłam sobie przerwę, bo nie da się...
    Miłego dnia Tereniu. U mnie dzisiaj pierwszy w tym roku wiosenny Dult, czyli bazar, więc polecę popatrzeć co mają, a może przy okazji w sklepach dają coś za darmo? :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha ha - słuchasz śniadania Basiu? A ja w sobotę podsłuchałam tego ambitnego ptaszka - szkoda tylko że w parkach i na placach zabaw nie ma komu tej wiosny wyglądać - wszyscy siedzą przed komputerami więc przewiduję, że w następnym pokoleniu Wiosna będzie wirtualna, ptaki się wyniosą, poezja zniknie, albo ją utopią przez pomyłkę, zamiast Marzanny. Fajnie masz, że coś się u Was dzieje i jeszcze za darmo coś rozdają - ja byłam na swoim coniedzielnym (smutnym) spacerze, a teraz tak opustoszało, że wygląda jakby wszyscy odlecieli na Marsa :(
    Więc życzę Ci Basiu samych fajnych okazji na bazarku - Miłego dzionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :))) Bardzo udana humoreska ornitologiczna Teresko. Przeczytałem z przyjemnością. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Arku, miło jeśli uśmiecha i ja Ciebie Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń