nutki

nutki

poniedziałek, 17 sierpnia 2015

Smak wiśni






Winny sok wiśni
i migdałowe nuty
esencją smaku

Smak wiśni

Ta pszczoła, która pierwsza dotknęła  jej płatków,

przeczuła nieuchronność przemijania szczęścia.
Zaczarowanym różem barwiła skrzydełka,
niezwykły nektar spływał pokuszeniem smaku.

Przez mgnienie wiosny była różową królową,
lecz sad szybko przekwitał snem wiśniowych kwiatów.
Obsypany  magicznym pyłkiem złotokapów,
dojrzewał w nim czerwienny, słodko winny owoc.

Ta wiśnia, która pierwsza, natchnionym dotykiem
miodnej pszczoły (różowej od wiśniowej magii),
spłynie dojrzałym sokiem, wiosennych przywidzeń,

kiedy pękały pąki wśród różowych żagli -
ma w smaku drżenie drzewa, echo skrzydeł pszczoły,
delikatność marzenia i łagodność dłoni.

aranek




9 komentarzy:

  1. Powiem tylko tyle, bo niepotrzebny komentarz: pięknie!
    Pozdrawiam Tereniu, dobrego, spokojnego dnia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Basiu, że podobały się Tobie moje wisienki :)
      Tobie także życzę Miłego dnia i lekkiego ochłodzenia a najlepiej pięknego letniego deszczu :)

      Usuń
  2. a dzisiaj znów musiałam użyć fortelu, żeby wejść :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, a ja do Ciebie wchodzę i chciałabym zostawić ślad swojej obecności w formie komentarza, ale zamknęłaś na kłódkę i mogę tylko doklejać punkciki :) Może przemyślisz i otworzysz przestrzeń dla czytelnika ?

      Usuń
  3. Tereniu zamknęłam komentowanie i tak już zostanie. Żeby prowadzić bloga, trzeba mieć czas dla czytelników, zaglądać, rozmawiać, komunikować się nie tylko wierszem. Robiłam to przez kilka lat, zmęczyło mnie, bo to miły, ale jednak obowiązek, więc zostanie tak, jak jest. Mój blog jest zamknięty, służy mi jak notes i to bardzo mi odpowiada. Miłego dzionka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale rozumiem bo sama czasami miewam taki pomysł. Wtedy kiedy Twój blog był otwarty to jeszcze się nie znałyśmy, jednak Twoje wiersze już są moimi znajomymi tylko pozdrowić ich nie mogę :))))))) Fajnego popołudnia Basiu :)

      Usuń
  4. Piękne!!! - że wrzasnę "odkrywczo". Czysta liryka Teresko i to taka bardzo smaczna, soczysta i kolorystycznie nęcąca, nie tylko pszczoły. Pozdrawiam Cię serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Arku, że smakowało i ciesze się że jakiś trzmiel się załapał - lubię Trzmiele :))))

      Pozdrawiam Cię miło :)

      Usuń