nutki

nutki

czwartek, 20 sierpnia 2015

Afrodyzjaki




Zdjęcie: http://lubisz.pl/r/719/osmiornice_co_o_nich_wiemy

W rozpiętym płaszczu na ramionach,
zwinna i giętka,  że och i ach!
(Szeptano o niej - Madame fatale),
kręcił się przy niej, - jaki och! Omar!

Błagał - Och, pani jestem na dnie,
zmieniłem, image, styl, maniery,
kocham cię, jak dwa razy cztery
powabne nózie, a dosadniej

- osiem obrączek i pierścionek
z oczkiem rekina do pani stóp,
choć mnie chłodniejszych potrzeba wód
i mógłbym nawet mieć osiem żonek!

Dama tupnęła siódmą nózią:
- Och-omar! Proszę bez urazy!
Plotkują płotki i rozgwiazdy,
gwiazdy nam wspólną przyszłość wróżą!

Zorze krwawiły nad oceanem,
gdy on i ona,  razem zgodnie…
Ach! Przy kieliszku, och! Chardonnay,
znikli w  pierścionkach... Frutti di mare.

Dno może wciągnąć formą grząską,
przypływem wraca fal chichocik...
- Zawsze masz wybór;
w mule brodzić,
albo na fali stać się przekąską. 

(aranek)             


4 komentarze:

  1. Interesujące, fajne, zabawne. Dziś przyciski nad komentarzami wydają się bardzo adekwatne. Nie zawsze tak jest, ale dziś tak. Smacznie było Teresko, pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Arku, za wszystkie możliwe opcje :) Wierszyk powstał po obejrzeniu filmu na Fb. z ośmiornicą w roli głównej .Później poczytałam o tych głowonogach i mnie wzięło ...

    Pozdrawiam serdecznie - Dobrej nocki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tereniu tak wczułaś się w ośmiorniczkę, że teraz, po kolejnym czytaniu, żal mi jej, chociaż jak mam na talerzu, to zwycięża apetyt na...
    Nawet puenta jest dla niej, bo przecież nie dla żarłoka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu najbardziej się rozczuliłam kiedy przeczytałam że one mają trzy serca oraz że "stworzenia te wykazują pozornie nieodpartą ciekawość, pogardę dla nudy, zdolność do nauki i używania narzędzi". Ośmiornice podobno dorównują swoją inteligencją delfinom , potrafią bawić się kostką Rubika i maskować, a podobno jak pokonają strach to potrafią się bawić z człowiekiem . W ogóle szybko się uczą - tylko to, indywidualistki i samotnice ... No i jak się tu nie wczuć? Ja Basiu po tym wierszu stałam dzisiaj w Markecie przy filecie z Łososia i nie kupiłam, ale nie martw się - wiersza o łososiu nie będzie :))))) ))) Nie ulega wątpliwości że jesteśmy żarłokami i panoszymy się na Planecie bo żaden inny gatunek nas nie przerasta inteligencją - może to takie zamknięte koło .. Puenta jest dla niej - masz rację ale jak by tak wczuć się baaardziej to "na fali " zawsze łatwiej wpaść w zębiska rekina :)))

      Usuń