nutki

nutki

sobota, 29 sierpnia 2015

Przed odlotem







"Świt. Królestwo ptaków", mniej znany obraz Chełmońskiego


Lubię…

Ostatnie dzwonki z nieba  przed odlotem ptaków,
gdy rozsypane ziarno pachnie świeżym chlebem,
na polach złotem igieł rozciągnięte jeże,
ogrody skryte w cieniu życzliwych baldachów.

W lustrze nocy surfować na szczyt gwiezdnej fali,
by w  księżycowych wodzach pomykać do słońca,
obudzić się o brzasku z gwiazdami we włosach,
na zamglonych poduszkach śpiewać skowronkami.

Twoje zmrużenie oczu, kiedy czas odlotu,
cichnące echo skrzydeł z drugiej strony nieba,
obniżony tembr głosu ufnością powrotu…

Przyzwolę dziś wiatrowi, niech suknię rozwiewa,
niech poszuka dla wzruszeń ciepłego schronienia,
przechowa letnie pieśni w jesiennych podcieniach.

(aranek)

6 komentarzy:

  1. Mniej znany obraz, ale wyjątkowo piękny. Ale obraz to nic, wiersz Twój Teresko to dopiero cudo! Zachwycający. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mi miło, to sobie Arku nie wyobrażasz nawet :) Obraz jest cudny a za życzliwość i czas poświęcony na lekturę wiersza bardzo bardzo Dziękuję :)
      Fajnego wieczorku Tobie życzę w tą sierpniową sobotę która właśnie przemija razem z miesiącem:)
      Ps. Dzisiaj warto popatrzeć na księżyc - ma szczególną moc i jest największy tego roku :)

      Usuń
  2. Cudnie Tereniu, chociaż zapowiedź odlotów, chłodów, szarości, ale w tak delikatnym ujęciu, tak tkliwie, serdecznie, z nadzieją na bis.
    Piękny sonet na koniec lata. Gratuluję :)
    Wczoraj miałam oglądać łysego, ale w końcu coś innego mnie pochłonęło i zapomniałam :(
    Miłego popołudnia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu bardzo dziękuję za życzliwy i piękny komentarz :)
      Nie wiem jak to się stało że nie widziałam go wcześniej - może dlatego że miałam dzisiaj trochę emocji a potem już tutaj pod wiersz nie wchodziłam - przepraszam :)
      Łysemu nie odpuściłam - rzeczywiście był wspaniały olbrzymi i teraz poczekam czy dotrzyma słowa :))
      Jeszcze raz dziękuję Basiu i życzę spokojnej nocy oraz miłego poniedziałku :)

      Usuń
  3. Obraz wart wiersza - taki polski, ulotny klimat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obraz jest przepiękny - sam mi się wpasował do wiersza :)

      Usuń