nutki

nutki

niedziela, 4 grudnia 2016

Basi Deckert w dniu imienin



https://www.google.pl Dziewczyna z dmuchawcem

* Serdeczna przędza *            (Basi Deckert)       

W pierwszych soplach gasną iskry,
zapalone w letnich zorzach,
nad dachami cień strzelisty
za jaskółką, jak myśl bosa,

błąka się wśród mgielnej ciszy.
Zapaliłam lampkę wspomnień
- dam ci czuły dźwięk klawiszy,
gdy wiosenne, muska słońce

- dam skowronka zapomnienie,
w zatrzęsieniu bzowych kiści,
przechowałam też dla ciebie,
wonny kwiatek czterolistny.

- ciszę łąki z letnim szeptem,
kroplę czasu nad strumieniem,
gdy przemienia rwącą rzekę
w ciepłej fali ukojenie.

Dam ci liście malinowe,
które kiedyś… Czy pamiętasz?
Mam nawiązek pełne korce -
weź dziś - przytul je do serca.

W motku srebrzy się i mieni –
 przędza myśli wielobarwnych,
od szarości do zieleni
wiedzie cienka nić Ariadny.

(aranek)



2 komentarze:

  1. Basiu, życzę Ci dzisiaj i zawsze wszystkiego co dobre, piękne i sprawia radość. Mój anioł nadsłuchujący doniósł mi że masz zapewniony róg obfitości wypełniony muzyką życia.
    Najlepszego Basiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisałem o tym już, ale powtórzę - piękny wiersz napisałaś Teresko dla Basi. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń