nutki

nutki

sobota, 27 czerwca 2015

Dmuchawce *~~^~~**~~^~~



~~Co w trawie świerszczy~~
 
Zerwane bukiety, porzucone wianki -
kochanie, kochanie,  trawy zaszeptanie.
Na strunach z gałązek, wietrzni muzykanci,
skowronkowe piórka w plotki zaplątane.
 
Wyśpiewały ptaszki, że w trawie coś świerszczy,
rozdmuchał dmuchawiec, a pająk posplatał,
na sekretnych niciach snuje letni wierszyk,
wiatr porwał i niesie do lata, do lata.
 
Pokrzywowe płoty skrzypią, że pokrzywę,
muskał swoim złotem, czerwcowy artysta -
chwastem się zachwycał, a paleta skrzydeł,
(motylich na łące), kolorami tryska!
 
Makowe anioły rozsypały maczek,
kumy rozgadują, ziewają skowronki -
Kochanie spójrz, w górze srebrzysty opłatek!
Gwiazdy, jak stokrotki wyścieliły łąki! 
 
W pachnącej pościeli, trawy łaskotanie -
Kochanie, skowronek znowu nas obśpiewa!
- Niech z rosą, dziś w nocy odmawia różaniec,
gdy gwiazdy spadają z baldachimu nieba.
 
 

4 komentarze:

  1. Super! Zasłuchałem się, rozmarzyłem i zapomniałem, że od rana deszcz i szaruga. Doskonały wiersz na dziś, jak dla mnie. :) Bardzo serdecznie pozdrawiam Cię Teresko. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miał być taki odczyniacz - u mnie już wyszło słońce więc może zadział także dla Ciebie Arku :)
      Dziękuję i Pięknej niedzieli Tobie życzę :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  2. Tereniu! Znów cudo nie wiersz, naprawdę przepiękny, kolorowy, tyle w nim życia, czułości, lekkości słowa, że aż chce się czytać, odpoczywać przy takiej lekturze i ładować aku...
    Piękny, gratuluję Ty niezrównany talencie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Etam.. "talencie" - takie babskie, letnie zauroczenia i zachcianki tylko :) Dzisiaj u mnie dzisiaj jest tak jak w wierszu i zaraz idę na bazarek zajrzeć czy dojrzały już jagódki i wiśnie i chyba sobie kupię słoneczny kapelusz wreszcie - ale nie przeciw-słoneczny :)
      Życzę Ci Basiu cudownego dzionka :)

      Usuń