nutki

nutki

piątek, 6 marca 2015

Uwaga nadchodzi ! PPP - czyli pandemia przez pączkowanie





Pękanie wiosny

Wystrzeli z pąka - zamiesza w chmurach,
rozpali niebo do czerwoności,
aż się wypali w sklepieniu dziura,
a z niej, miliony zaklęć miłosnych

w  kapsułkach deszczu, na mnie, na ciebie,
zanim przewrotną wróżbę kukułka
rozgada wszystkim – masz za kołnierzem -
już się zasiało zielone ziółko!

Będzie  uwodził  miętowy księżyc,
zbudzi  dreszcz wiosny dzwonkiem  konwalii,
dotykiem dłoni, trzęsieniem ziemi -
jak mu nie ulec, gdy ars amandi

w srebrnym paznokciu ma dla zabawy?
Zapuści  oczko na szwie pończoszki
i choć nikt nie chce pierwsze źdźbła trawy,
utka na swetrze w zdradliwe  broszki.

A  może  przespać noce zielone?
Wszystko już było i nic nie warto,
lecz, jak ominąć gdy na balkonie,
księżyc gra z wiosną znaczoną kartą?

I tylko patrzeć, strzeli  pąkami,
świt się obudzi w złotej mereżce -
O! Młode wierzby pozieleniały!
Znów flirtowała z przelotnym deszczem.

6 komentarzy:

  1. Jak ja lubię takie "złowieszcze" prognozy-ostrzeżenia! Niech nadejdzie, mam już dość tej nie-zimy, czas najwyższy na prawdziwy wybuch powszechnej zieloności, rozświergotania, rozmiałczenia (marzec w końcu!) i poczucia, że jeszcze nie pora się stąd zawijać. Głęboko wierzę, ze ta prognoza się spełni. Pozdrawiam Teresko serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Żeby nie było że nie ostrzegałam - wszystkich :))) Na nią nijak szczepionki nikt nie wymyślił więc firmy farmaceutyczne nie zarobią:)
    Już pierwsze znaki na niebie i ziemi są - pąki zaczynają się wychylać ptaki wędrowne zgodnie z planem i wczoraj poczułam przez moment ciepłe słońce na twarzy (to było w okolicach Biedronki może dlatego:))) Prognoza murowana :)
    Pozdrawiam Cię Arku bardzo, bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tereniu już wiesz, że ukradłam Ci ten wiersz, bo przecudnej urody, inny niż wszystkie, no i wiesz, że jest czytany i poszedł dalej...

    OdpowiedzUsuń
  4. Już wiem Basiu :)))))))))))) Co mam powiedzieć - DZIĘKUJĘ ale Ty wiesz że ja nie z wygodnictwa czy z chitrości ? :)
    Za "szew" też dziękuję, bo przy okazji się czegoś nauczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niech ta wiosna wreszcie wszedzie zagości
    pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona już jest j.w. tylko zaznacza swoje terytorium - dzisiaj u nas był piękny słoneczny dzień, nawołują żurawie a w kwiaciarki sprzedają bratki, stokrotki i prymulki na bazarku :)
      Pozdrawiam Bożenko również :)

      Usuń