nutki

nutki

środa, 18 marca 2015

Na manowcach




Na manowcach
                                    
Kiedy czar wiosenny pryska,
skośnym słońcem w twoje okna,
złoty deszczyk na forsycjach,
zakochani na manowcach

przytulają się ochoczo,
nie zważając na bociany
że nad głową im klekoczą -
kle kle  zaraz zaczynamy!

Strach na wróble straszy toples,
(wietrzyk zwinął top i spodnie),
wyląduje piłka w oknie,
poszła szyba, lecz odkopsniesz -

pająk w szparach zaokiennic,
nowy ażur tka na krosnach,
w nosie kręci katar sienny-
nie bój żaby, idzie wiosna!

Pierwsza mucha pod sufitem,
anonsuje - nowi goście!
Wyłączony  kaloryfer -
nie wywiniesz się, tej wiośnie.

Druga mucha - hyc do kawy,
(Godnie powitała wiosnę),
a mnie wabi krzyk żurawi…
Pójdziesz ze mną na manowce?

6 komentarzy:

  1. Strach na wróble straszy "downless" chyba Teresko, skoro spodnie...
    Bardzo przyjemnie się czyta Twój wierszyk. Bardzo lubię takie. Pozdrawiam Cię serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem słusznie he he - jakoś z tego wybrnęłam chociaż na upartego to ten wiatr wszystko zwinął strachowi :)))
      Wierszyk na przekór nastrojom no i kalendarzowa wiosenka coraz bliżej :) U mnie dzisiaj było przepięknie .

      Miłego wieczoru - Pozdrawiam Arku serdecznie :)

      Usuń
  2. Tereniu ja tu bywam na manowcach i będę bywać, choć "dziad" dzisiaj znów swoje i szlag mnie trafił z rana, dobrze, że wiersz fajny, więc dziób uśmiechnął się mimo wszystko :)))
    Niech już będzie ta wiosna, niech nawet te bociany... - jakoś damy radę przecież:))
    Miłego dnia, słońca :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bociany zawsze mile widziane - od dziecka miałam do nich słabość- pamiętam że sypałam cukier na parapet, bo bardzo chciałam mieć braciszka i nasypałam sąsiadce :))) Wiosna u mnie już jest dokonuje wnikliwego przeglądu i daje wytyczne np. okna umyć w pierwszej kolejności :))) No więc jak mnie manowce nie wciągną to mam poważne zajęcie :)

      Miłego słonecznego dzionka Basiu :)

      Usuń
  3. Pozdrawiam serdecznie,miłego dnia.

    Wiosna kochana jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana jest i zawsze coś takiego wymyśli czego się nikt nie spodziewał:)
    Spodziewałam się dziś gościa,
    Dwie godziny okno myłam –
    Wpadła piłka – szyba poszła
    Znów mnie wiosna zaskoczyła

    Wesołej wiosny Agatko :)

    OdpowiedzUsuń