nutki

nutki

niedziela, 17 czerwca 2018

Krokiem poloneza do niepodległości.


Pod takim hasłem Mieszkańcy Trzemeszna uczcili  100-lecie niepodległości tańcząc poloneza.
Poloneza poprowadził miejscowy Zespół "Strzecha" który jest chlubą i ambasadorem Grodu Jana Kilińskiego. Wielkie Gratulacje dla Organizatorów i  uczestników .


Krokiem poloneza...

Jan przedrzemał jak zwykle kiedy wieje nudą,
albo jakieś niesnaski natenczas swobody,
a ostatnio nie baczą stary, czy też młody
jak zadziorne koguty, każdy z każdym czubią.

Ugadał się z wróblami, teraz ma zatyczki,
raz mu nawet ktoś szablę dmuchnął kiedy zaspał,
ale, ale... Coś słychać z bliskiej strony miasta,
nie daleko, bo u nas, furkoczą uliczki

i melodia zniewala aż czucie odśnieża,
toż to u Hipolita "100 Lat" dziś Mateczce....
Jubileusz żarliwy (ob)chodzony z sercem,
całe Miasto zatańczy dzisiaj poloneza!

Zgodne myśli wyświetlił osobliwy awers,
wielobarwny korowód na medal tancerzy,
w rytmie serca "raz dwa trzy..." błysk słonecznych fleszy
i nie ważne kto pierwszy, ważni WSZYSCY razem .

(aranek)





Poloneza odtańczono w Trzemesznie przy muzyce Wojciecha Kilaraz "Polonez" zfilmu "Pan Tadeusz" Andrzeja Wajdy.



4 komentarze:

  1. Lechoń by lepiej nie napisał. Poważnie. Wspaniały wiersz na wspaniałą okazję. Pozdrawiam Teresko serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazbyt zaszczytne to dla mnie porównanie,ale dziękuję Ci Arku bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Relacja z najwyższej półki Tereniu,śliczny wiersz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak mi miło Basiu, że zajrzałaś do mnie . Wiersz chciałam napisać żeby zatrzymać jeszcze te piękne chwile i tak nie jestem w stanie oddać radości jaka zawitała do Trzemeszna. Radości z tego właśnie że potrafimy być razem bez względu na podziały i poglady. Pewna młoda dziewczyna powiedziała że poczuła się tak jakby drugi raz zdała maturę i to było piekne :)
      Dziękuje Basiu gorąco :)

      Usuń