nutki

nutki

czwartek, 14 września 2017

Pantum

obrazek z internetu

Roztargnione       wiersz z inspiracji Poety Adam Gwara


Zamyśliłam się tylko na chwilę,
ziarnkiem światła pod niebem Facebooka,
no i Bach! W sercu tkwi ostry sztylet -
ślad błękitu mi spłatał psikusa.

Ziarnkiem światła pod niebem Facebooka,
rzeźbiarz gwiazd w wersach na firmamentach,
ślad błękitu mi spłatał psikusa,
aż z wrażenia zwiał celny komentarz.

Rzeźbiarz gwiazd w wersach na firmamentach,
każdy wiersz srebrnym pyłem ozdabiał,
aż z wrażenia zwiał celny komentarz,
a on lekko się żachnął że nawiał.

Każdy wers srebrnym pyłem ozdabiał,
więc w pośpiechu naciskam klawisze,
a on lekko się żachnął że nawiał,
może wezmę i pantum napiszę?

Więc w pośpiechu naciskam klawisze,
niech wybaczy poeta „jubiler”,
może wezmę i pantum napiszę,
zamyśliłam się tylko na chwilę.

(aranek)









7 komentarzy:

  1. Podobno wszystkiego w życiu trzeba raz spróbować żeby nie żałować, więc napisałam swoje pierwsze pantum. Jest jednocześnie wytłumaczeniem i rekompensatą za niechcące usunięcie komentarza Basi i Adama :)
    Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieję że to spontaniczne pantum oraz piękna piosenka zmyją moją winę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo sympatyczne! Można się zaczytać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu - bardzo m miło że coś dobrego wniknęło z mojego rozkojarzenia :)

      Usuń
  3. ....tak przepraszać i wyrażać skruchę tylko Teresa-Aranek potrafi....pięknie !!!Hania tak myśli i wie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu bo ja w posagu dostałam Kindersztub i lepiej się żyje w zgodzie ze sobą. Chociaż mam tajemnice których nawet na torturach nie zdradzę, ale to już inny temat... Korzystaj jeszcze ze słonka , bo lato na walizkach :)

      Usuń
  4. O kurczę! :) Bardzo udane to pantum. Ty wiesz Teresko jak w formy, które zdawałoby się dawno przeszły do historii literatury, tchnąć nowego ducha. Znakomicie Teresko, znakomicie! To wielka sztuka. Można powiedzieć, że jesteś specjalistką od takich "rewitalizacji". :) Bardzo smaczny klasycystyczny kostium dla całkiem nośnej, na wskroś współczesnej i pozbawionej banału treści. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę Arku ? To bardzo się cieszę, bo to moje pierwsze i napisane w niecałą godzinę + poprawki ok. 3 godz przed opublikowaniem. Nawet nie wiesz jak mi miło - DZIĘKUJĘ :)
      Pozdrawiam bardzo serdecznie :)

      Usuń