nutki

nutki

piątek, 15 września 2017

Leć lato leć...


                                                                                                   © Copyright fotoplatforma.pl


Przerwana symfonia


Zapytałam dziś szczygła lecz tylko zwiesił dziób,
wróbel ćwierknął że kwestię rozstrzyga właśnie kruk.
- Zawrócono bociany?
- No tak, to polski ptak.
W nadziei dobrej zmiany, plus pięćset nowych gniazd,

ustawę „ Jakoś będzie” czyta dziś każdy ptak;
- co będą jeść?
- Żołędzie, cóż, zimą jest brak żab.
Wiewiórki zatem
- sorry, więc na nas też już czas.
Zabraknie mandragory żeby wyciszyć las.

Lato na to – zwiewamy... Po cichutku; dziób w ciup,
zabieramy bociany, niech drobiem rządzi kruk!
- Ale, ale wolnego,a orzeł? W końcu król!
- Abdykuję kolego, dość mam już tanich ról;

Zastawiłem koronę, w lombardzie tłok że ach,
skowronek srebrny dzwonek bo modne jest szwak, kwak.
Zostały nagie pawie, skubnięto im wór piór,
szpak - zabierzcie mój domek, "ostał się ino sznur"...

Lato zwołuje wszystkich, kto żyw za słońcem gna,
tylko wróble jak zwykle skaczą z krzaczka na krzak.
- Nam mrozy nie nowina, a niech to ściśnie lód,
kwak udaje pingwina lecz rychło zwichnie dziób.

Mgła welony na stawie wtem rozpostarła w mig,
lećcie, lećcie żurawie, trzeba przykryć ten wstyd.
Ustawę "Jakoś będzie” na buku wiesza kruk,
lecz orędzia nie będzie, bo ktoś mu wyciął buk.

Lecą ptaki gęsiego ponad pole i las
i kłaniają się drzewom;
- na was też przyszedł czas?
Zakurzył wiatr jesienny, zakręcił w chmurach wir,
a mnie coś w oko wpadło i załamał się rym...

Ps.
Serenadą przypomnę - będziesz we mnie jak sen,
jeszcze ciepły od wspomnień - nic że teraz gdzieś hen...
Wrócisz zanim cię wyśnię, minie markotny czas
w cudnej letniej symfonii świeżej jak młody las.

(aranek)






Pa pa pa ...





2 komentarze:

  1. To napisał Gałczyński! :) Teresko On przemówił przez Ciebie. Świetny tekst, w podtekście gorzko-smutny, ale podany w tak lekkiej, tak pogodnej formie... Tylko On tak potrafił i Ty. Z wielką frajdą przeczytałem parę razy i będę wracał. Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niechby przemawiał jak najczęściej- od kiedy pamiętam to żałuję że się za późno urodziłam - chyba bym pozwoliła mu złamać sobie serce :))) a na serio to pisząc nawet o nim pomyślałam rzez sekundę - mignął mi tylko nie widziałam czy z aprobatą he he teraz już wiem i dziękuję Ci Arku za to i za piękny komentarz :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń