nutki

nutki

środa, 25 maja 2016

Urodziny Basi Deckert





Życzę Tobie Basiu dobrego, miłego życia, wspaniałych mądrych ludzi na drodze, tęczy nad głową i nadziei, że
 „jeszcze będzie przepięknie”.





Rzuć farbą…

Jola, podszepnij coś przyjaciółko,
bo słów zabrakło dla Jubilatki.
Nie będę plotła rumianków w kółko,
lecz choćbym wszystkie zebrała kwiatki,

maki, dzwoneczki, jaskry, kaczeńce,
w kryształkach rosy słoneczne pszczoły,
w ciepłe poranki, wschodów rumieńce,
nieziemskie gwiazdy, Romskie  zespoły,

to wszystko mało,gdy Wielkie Serce
drży z niepokoju o losy świata!
Jolu namaluj naszej Basieńce,
Raj co samego stwórcę wymiata,
 
rzuć Jej pod stopy wiosenną farbę,
przetrzyj rumiankiem, chlapnij werniksem,
natchnij świetlików świetlistą prawdą,
piękno  wyczaruj nierzeczywiste.

Wielkim dmuchawcem na zbędne troski,
rozdmuchaj  słońca na deskorolkach,
niech śmiga w raju poprawnie boskim -
zrób to dla Basi – proszę Cię Jolka…

Wiem Ty potrafisz tak namalować,
domy bez cienia  i bez firanek,
raj zakręcony przy prostych drogach,
niech się w nim zmieści (kątem)
 aranek. 


8 komentarzy:

  1. Basiu, urodzinowy wiersz, to krótkie sprawozdanie z pewnej rozmowy ze znaną wspaniałą malarką Jolą Kozłowską. Jola rzucała farbą, ja paćkałam wersy:) Masz jeszcze dodatkowo do wyboru dwa portrety – sama zdecyduj, który zechcesz objawić światu (wysyłam w prywatnej poczcie). Pięknych urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tereniu mimo, że mnie przeceniasz, a Jola farby nie żałowała wzruszyłam się pięknem wiersza, bo spod Twojego pióra! Wzruszyłam się po ludzku takimi życzeniami, a najbardziej ostatnią strofą, bo przecież od kilku lat, odkąd Cię znam masz miejsce w moim sercu i Jola też. Dziękuję Wam za to, że jesteście, wzbogacacie mój zwykły świat talentem i osobowością i chociaż dzisiaj pochmurno, szaro, mój dzień zaczął się najpiękniej. Dziękuję. :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się Basiu ze zdążyłaś przeczytać przed pójściem do pracy - może uda mi się jeszcze przepchnąć słoneczko do Ciebie :) Muszę dodać, że wiersz się zaczął od pomysłu Joli - pomyślałam ze złapię jej zdanie do wiersza no i masz! Miłego dzionka Basiu - Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tereniu wyobraź sobie, że to słoneczko już jest, tylko nie wiem, czy Ty teraz masz? :)

      Usuń
  4. Basiu i tu się dołączam do życzeń. Alles Gute zum Geburtstag !!! :) P.s. ..mam nadzieje, że ten tłumacz z Google coś potrafi?:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Danke sehr :D Potrafi Jolu, chociaż nie zawsze, ale proste zdania potrafi. Dziękuję Ci bardzo, dziękuję Wam dziewczyny :) Miłego popołudnia.

    OdpowiedzUsuń