nutki

nutki

wtorek, 3 listopada 2015

W zamodleniu świec





Teleportacja

Osłonię cię od złego wiatru,
od czarnych maków w koszmarnym śnie,
zmarznięte dłonie wsunę w światło,
na jedną chwilę, zawrócę bieg

z cmentarnej drogi niepamięci
w echo tajemnic, co jeszcze w snach,
twój  bunt że grzeszą nawet święci -
mała dziewczynko z minionych lat.

W śmiesznych kucykach pod beretem,
blaskiem kasztanów w podcieniach trosk,
gasnącym w środku dnia, uśmiechem,
który przez lata topniał  jak wosk.

Zawróć! To nic, że zimne dłonie,
gdy beret pełen życiowych prawd,
przytulnym szalem cię osłonię,
w schronie zapalę czerwony mak.

W płomiennej świecy zamodleniu,
dojrzewaj chwilą, by kwitnąć łzą,
a ja do ciebie, cierń po cierniu,
w rozkołysanki wiosennych łąk,

gdzie uśmiech dziecka pachnąc miętą,
rozkruszy nawet najtwardszy głaz -
Mała dziewczynko - czy pamiętasz?
Czy dziś ten uśmiech, wciąż dla mnie masz?

/Aranek/  





6 komentarzy:

  1. w tym wierszu Tereniu zawarłaś tyle tęsknoty, smutku
    po każdym zostają wspomnienia czy to na fotografiach, wspomnieniach lecz przede wszystkim niezapomniane w sercu :)
    pozdrawiam serdecznie :) Bożena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Bożenko - przechowujemy wspomnienia w myślach, albumach, pamiątkach, pielęgnujemy groby, palimy światło po naszych kochanych i bliskich, chcąc ocalić od zapomnienia i kiedy tak stoimy nad ich grobami to często przypominamy sobie, jak to było kiedy jeszcze żyli, jacy my byliśmy wtedy i tęsknimy - tęsknimy do nas samych, do świata który przemija. W płonących świeczkach przewijają się wspomnienia i obrazy oraz myśli że że z roku na rok gaśnie -umiera także coś w nas .
      Dziękuję Bożenko za odwiedziny i pozostawiony komentarz .
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  2. Pięknie Teresko, pięknie... Dziś tyle mam do powiedzenia na ten temat. Może wystarczy? :) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Arku, czasem wystarczy pomilczeć przy wierszu .
      Dziękuję :)
      Pozdrawiam również serdecznie :)

      Usuń
  3. Tak Tereniu, mnie wystarczy pomilczeć.
    Zaglądałam, ale widać minęłam się tu z Tobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu :)
      To taki wiersz do podumania raczej.
      Nie było mnie, bo edytowałam.

      Usuń