nutki

nutki

czwartek, 5 listopada 2015

*~~*~~*~~*







Przebudzenia

Krzyk synogarlic, zwinął sen o siódmej rano,
odgarniasz zaspę, jeszcze pełną czułych strzępków,
zaparzam gwiazdy w kubku kawy „po wiedeńsku”,
na do widzenia, pachniesz gorzką czekoladą.

Eukaliptusem szczypie mydło pod prysznicem,
zaparowane lustro, Amor przebił strzałą -
obudź się wreszcie (syczy czajnik - wciąż to samo)
i siódme niebo spada w dzień, banalnym kiczem.

Goodbye My Darling, to nie pora na słodycze,
(na dnie kieliszka przysechł winą znany motyw),
za oknem w mleku kąpią się synogarlice,

jedna ma twoje, uśmiechnięte, czujne oczy. 
Twój szept połykam, kiedy jesteś blisko przy mnie -
niebo kochanie… Czasem, też jest nieprawdziwie.



4 komentarze:

  1. Znów muszę kombinować, żeby się tu dostać, ale udało się.

    Niecierpliwość serca - tak ujęłabym w dwóch słowach to, o czym przeczytałam w tym cudnej urody sonecie.
    Tereniu ach te "zaparzone gwiazdy w kubku kawy po wiedeńsku"! Cały wiersz, to jedna wielka, piękna metafora. Jak zawsze mogę pogratulować i z czystym sumieniem powiedzieć: Jesteś Wielka!

    Pozdrawiam Tereniu serdecznie :)) wrzuć na fb, niech czytają.
    Ostatnio zupełnie przypadkiem przeczytałam komentarz, w którym ktoś porównywał się z Tobą - rozbawił! :)))))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Możliwe Basiu, że dlatego, że poprawiałam jeszcze wiersz i siedziałam w blogerze. U mnie edycja niestety to przepisywanie wiersza od początku, a zwykle tak mam że kilka razy poprawiam:)
    Dziękuję za miłe słowa Basiu - zaraz cieplej na duszy :)
    A to ciekawe, że ktoś sobie o mnie przypomniał i ciekawe kto, mam tylko nadzieję, że to porównanie nie wpadło bardzo niekorzystnie względem mnie :)))
    Pozdrawiam Basiu - miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cały wiersz bardzo śpiewny, rytmiczny, przy czym nie jest to rytm pruskiego werbla, metafory świeże, w sonecie zaskakujące i dobrze, ta klasyczna już forma wciąż zasługuje na dobrych poetów, dobrych, czyli takich, którzy "napiszą ją na nowo". Świetnie Teresko, ŚWIETNIE. To prawdziwa przyjemność czytać takie wiersze. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Arku, to prawdziwa przyjemność czytać takie komentarze. Ja Arku nie mam takich aspiracji - za bardzo szanuję Poezję i jej twórców. Myślę, że moje hobby jest nieszkodliwe wręcz przeciwnie - wiele dobrego zdziałało w moim życiu i może czasem komuś sprawiło przyjemność. Dziękuję Tobie za tyle dobrych słów - bardzo :)
      Pozdrawiam Arku serdecznie - miłego wieczoru :)

      Usuń