nutki

nutki

środa, 18 listopada 2015

Na światowym bazarku




 Autor obrazu - Janusz Sokołowski z Charlęża



Handel z diabłem


Komu baryłkę?
Komu serce?
Nie jeden kupi - kto się przyzna?

I możesz do krwi pióra zedrzeć,
zasadzić się na najemnika,

wymyślać hasła, snuć teorie
bardziej udane lub mniej zgrabne,
(kontrowersyjnie, czy roztropnie?)

Możesz! 

Dopóki handlu z diabłem,
nie zaprzestaną  ZDRAJCY świata,
którym mamona jedynym bogiem!
Póki nie zechcą pozamiatać,
gdy kupczą nawet,
pod boskim progiem.

Komu kobietę,
Komu oczy?
Nerka cenniejsza, niż antyki!
Zbiegły się hieny , też z Europy,
(szczekają w akcie hipokryzji),

gdy na igrzyskach już po wszystkim.
Płomienne hymny pod publikę,
można zdjąć białe rękawiczki -
potrójna whiski i sępy syte.

Maluczkim, koncert na uczuciach -
wszystko na sprzedaż,
co popadnie!
Zdrajcy okrakiem w trefnych łupach,
palą ogarki w spółkach z diabłem.

Kto "winowajcom" podłoży ogień?
Komu meczety solą w oku?
Kto sieje zamęt, wznieca trwogę,
biorąc zapłatę
za święty spokój?

Komu opłaci się ta wojna?
Warto przypomnieć tu - ad vocem
znanych statystyk, że historię
pisze ten sam, choć zmienny procent.

Potem cokoły i pomniki,
Na chwałę hossa - sny dostatnie,
po chudych tłustsze ciut karmniki,
mięso dla wszystkich – nie armatnie.

Kto  komu?
kogo diabli wzięli?
A kto, za starym porzekadłem,
tak jutro wyśpi, jak dziś ścieli...

Kto zgarnie fanty w tańcu z diabłem?


Ps.

Zamiast udawać robić ściemę
i po kryjomu się bogacić
- Skończcie paktować
- Wyznaczcie cenę!


Kto zapłaci ?



aranek







8 komentarzy:

  1. Witaj Tereniu:) Akurat weszłam na FB..i znalazłam się na Twoim blogu..
    Powiem Ci, że czytając te słowa,,prawie Ciebie widziałam jak stoisz na jakimś kopcu, machasz flagą i wypowiadasz te słowa.. Opisałaś dobitnie to co się dzieje na świecie z ludżmi.. aż strach myśleć co nas jeszcze czeka?! MIłego dnia Tereniu;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Jolu, chociaż u mnie mglisto i siąpi ale zaraz jaśniej kiedy Cię widzę :) Ha mogłabym machać kwiatkami albo do jakiegoś przystojniaka sobie pomachać, a tak macham wierszem i spać nie mogę bo tak naprawdę to wszyscy możemy sobie pomachać palcem w bucie. Dobrze jest mieć jednak świadomość, że to co się dzieje to jest kolejny ruch decydentów na światowej szachownicy , a życie każdego z nas, to nie wiele znaczący pionek. Więc może warto okazywać sobie nawzajem i na co dzień więcej zrozumienia i ludzkiej solidarności :) Zwyczajnie kochać jeden drugiego bez względu na kolory i inne podziały. Podziały to także część tego światowego biznesu . Najpierw ludzi skłócić, poróżnić a potem nimi sterować - ot co!
    Jolu, wolę na tym kopcu pomachać do Ciebie chusteczką haftowaną co ma cztery rogi ...:))))
    Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) Tereniu ależ ja Ciebie kocham i nie przeszkadza mi Twój inny kolor włosów:)) A tak poważnie..masz racje z tym co piszesz..podpisuje się pod tym co napisałaś całą sobą.. Miłego serce..wszystkiego!:)*

      Usuń
    2. Ostatnio mam bursztynowy - kolor, bo wpasowuje się w nadmorskie barwy :))) Ale coś mi się zdaje że żeby tak całkiem się wpasować to chyba na szaro ? Ja też Jolu Cie kocham i wcale nie wiem za co - chyba za to że jesteś i już :)
      Pa :)

      Usuń
  3. Tereniu chyba zagotowałaś się, bo wyrzuciłaś z siebie wszystko, co było do powiedzenia w sytuacji, jaką mamy po atakach w Paryżu.
    Tak, ten niewielki procent wciąż się bawi ludzkim życiem, propaganda sobie i już właściwie nie wiadomo komu wierzyć?
    Doskonały wiersz.
    Pozdrawiam Cie Tereniu i Jolcię pozdrawiam.
    U mnie był dzisiaj piękny, ciepły, słoneczny dzień. Spędziłam z synową - najpierw gotowałyśmy razem, a potem poleciałyśmy na małe zakupy.
    Miłego wieczoru :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagotowało Basiu - wiele z tych pytań w wierszu pozostanie bez odpowiedzi, wiadomo jednak że machina wojenna ruszyła a to kolejna gratka dla decydentów. To cały czas jest wojna o wpływy i ropę. Ja się nie godzę ani na terroryzm ani na wojnę, ani też na podłe manipulacje jakim jesteśmy poddawani każdego dnia. Rodzi się niebezpieczna nienawiść, rasizm a to już jest sprawdzona i wypraktykowana metoda. W erze zdobywania kosmosu i doświadczeń o którym nam się nie śniło, nie wierzę w niemoc Świata wobec prymitywnej grupy przestępczej. Jakże pokonać wroga, kiedy się z nim robi interesy?
      Basiu u mnie wiało aż musiałam gonić beret po ulicy - może mi trochę wywiało i wreszcie się wyśpię - byłam na babskich pogaduchach to też dobry relaks :)
      Miłego wieczorku :))

      Usuń
  4. No ładnie Teresko, ładnie, podzielam Twoje rozterki wyrażone w wierszu, zresztą Ty wiesz o tym :))) Bardzo dobrze sobie poradziłaś z niełatwym tematem i od strony formalnej tekst też jest bez zarzutu. Podoba mi się ten kierunek u Ciebie. Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Arku wiem :) Osobiście wolałabym nie mieć powodów do pisania takich wierszy - zdecydowanie wolę świat pogodny i spokojny - wiersze liryczne, ludzi uśmiechniętych i życzliwych, dlatego buntuję się i zawsze będę wobec arogancji, bezduszności, pazerności .. Nikt tego świata nie dostał w prezencie ani na zawsze i nigdy nie dostanie za żadne pieniądze - tak to już jest.
      Dziękuję Arku i Pozdrawiam bardo serdecznie :)

      Usuń